hallo mensen,
is het moeilijk de flank te vervangen of niet? Zijn er bepaalde punten waar ik moet opletten ,
alvast bedankt.
Paul
Discovery 2 '99 Td5: rechter voorflank vervangen
- RobStewart
Re: Discovery 2 '99 Td5: rechter voorflank vervangen
I would certainly think twice about doing major body repairs to a DII unless you have previous bodywork experience, that said there is a complete section detailing the sort of thing you are talking about in the official workshop manual from page 1265 to page 1356 and the majority of panels both inner and outer are available as repair sections.
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Hi Rob,
dank je, via rave heb ik alleen al de onderdelen gevonden, het is gelukkig alleen maar de buitenflank die beschadigd is, heb er ene gevonden in dezelfde kleur maar wou weten hoe moeilijk is die te vervangen, veel is zichtbaar om af te bouwen maar ik zoek de verborgen bevestigingen, een manual heb ik reeds voor 14 dagen betaald en besteld maar nog niet ontvangen, dus die paginas heb nog ik niet en moet naar de keuring voor de 25e.
op het eerste zicht heeft de binnenflank niets, gelukkig maar.
Toch bedankt voor je moeite, het moeilijkste is een bumper vinden denk ik.
.
Groetjes
Paul
dank je, via rave heb ik alleen al de onderdelen gevonden, het is gelukkig alleen maar de buitenflank die beschadigd is, heb er ene gevonden in dezelfde kleur maar wou weten hoe moeilijk is die te vervangen, veel is zichtbaar om af te bouwen maar ik zoek de verborgen bevestigingen, een manual heb ik reeds voor 14 dagen betaald en besteld maar nog niet ontvangen, dus die paginas heb nog ik niet en moet naar de keuring voor de 25e.
op het eerste zicht heeft de binnenflank niets, gelukkig maar.
Toch bedankt voor je moeite, het moeilijkste is een bumper vinden denk ik.
.
Groetjes
Paul
Hi, neen het is alleen de buitenste flank vooraan rechts, daar waar de pinker zit, verder naar achter niets!!
Alleen het metalen deel waar de stelschroeven voor het instellen van de koplamp heeft ook een deuk gekregen.
Alleen het metalen deel waar de stelschroeven voor het instellen van de koplamp heeft ook een deuk gekregen.
-
Roger B.
spatbord zit in de deuropening , bovenop en bij de bumper gebout, 10 minuutjes en het is er af.
de plaat waar de koplamp in zit is wat lastiger, zit gelast als ik het goed heb.... afhankelijk van de schade daaraan (volgens mij is je binnenscherm dan ook stuk als de schade vanaf de zijkant gekomen is) kun je wellicht beter uitdeuken
de plaat waar de koplamp in zit is wat lastiger, zit gelast als ik het goed heb.... afhankelijk van de schade daaraan (volgens mij is je binnenscherm dan ook stuk als de schade vanaf de zijkant gekomen is) kun je wellicht beter uitdeuken
gone
Hi Roger,
daarin heb je gelijk en heb het ondertussen al vastgesteld, morgen kan ik al een groot deel van de onderdelen afhalen en als alles afgemonteerd is zal ik zien hoe erg het is, zo, op het eerste zicht valt het wel mee maar zal moeten uitdeuken.
Thanks!!
Paul
daarin heb je gelijk en heb het ondertussen al vastgesteld, morgen kan ik al een groot deel van de onderdelen afhalen en als alles afgemonteerd is zal ik zien hoe erg het is, zo, op het eerste zicht valt het wel mee maar zal moeten uitdeuken.
Thanks!!
Paul
Heb bij onze Disco de voorbumper, rechter scherm, binnenscherm, spatbordverbreder en koplamp moeten vervangen. tenzij je twee linkerhanden hebt en geen duimen ben je met een paar uur klaar.
Scheelde wel dat ik een 2ehands scherm in de goeie kleur had.

Scheelde wel dat ik een 2ehands scherm in de goeie kleur had.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Hi Edward,
ik ben ook zover klaar maar ik heb wat tijd verloren met het metalen raam waar de koplamp in past, die had zijdelings een heel flinke " neep" gekregen en was er niet meer uit te krijgen, ook het motortje voor de koplampregeling paste er niet meer in.
Dus had ik van een donorwagen dit raam afgeslepen en de beide delen aan elkaar "aangepast" en gelast, koplamp zit erin en werkelijk perfect. Dat heeft wat tijd gekost : passen, slijpen, passen, slijpen, schuren, lassen, anti roest etc....
Tja, het is maar als je demonteert dat je te zien krijgt hoe erg een schade soms kan zijn.
Juist nog de bumper eens grondig poetsen en dan monteren en klaar.
Thanks en groetjes
paul
ik ben ook zover klaar maar ik heb wat tijd verloren met het metalen raam waar de koplamp in past, die had zijdelings een heel flinke " neep" gekregen en was er niet meer uit te krijgen, ook het motortje voor de koplampregeling paste er niet meer in.
Dus had ik van een donorwagen dit raam afgeslepen en de beide delen aan elkaar "aangepast" en gelast, koplamp zit erin en werkelijk perfect. Dat heeft wat tijd gekost : passen, slijpen, passen, slijpen, schuren, lassen, anti roest etc....
Tja, het is maar als je demonteert dat je te zien krijgt hoe erg een schade soms kan zijn.
Juist nog de bumper eens grondig poetsen en dan monteren en klaar.
Thanks en groetjes
paul
Het enige waar ik me nog zorgen over maak is hoe ik die "wheel arch " er weer deftig opgekleefd krijg, de donorflank had er geen.