Hallo mede-Land Rover liefhebbers.
Ik heb sinds een paar maandjes een LaRo 109 series 3
Nu loop ik netjes elke keer de olie/vloeistof standen onder de motorkap na.
Nu zie ik een potje, aan de bestuurderskant helemaal onder/achter de motorkap zitten, helemaal in de hoek...
Mijn vraag, Wat is dit voor potje, en wat voor vloeistof moet daar in?
Verder vraag ik me af of ik ook nog andere vloeistofpeilen/smeerpunten moet bekijken, naast de motorolie, remvloeistof en dat potje wat ik net noemde.
Versnellingsbak ofzo...
Het spijt me als ik domme vragen stel, maar ik ben dus net begonnen met LandRover'en zoals mijn vriendin dat altijd zegt en weet helaas nog niet alles...
Groetjes
Alexander
S3109 2,25D Vloeistoffen
- Alexander109
S3109 2,25D Vloeistoffen
Landrover series 3 109 Ex Ned leger
Re: S3109 2,25D Vloeistoffen
Hoofdcilinder van de koppeling lijkt me zo. Daar gaat gewoon remolie in, alleen oppassen dat je de juiste DOT gebruikt.
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Hallo Alexander,
Als je 109 links gestuurd is, vette kans dat dat ene potje van je koppeling is. Daar gaat DOT3 remvloeistof in.
Verder je diffs, je stuurhuis, je hulpstuurhuis, je versnellingsbak, je tussenbak, je swivels, de schuifgedeeltes van de aandrijfassen, de kruiskoppelingen van je aandrijfassen, evt nippels op stuurkogels (dit is even uit mijn hoofd, dus ik kan er nog een vergeten zijn)
Hoeveel van wat er waar en wanneer precies in moet, staat in het WPH. gemiddeld kom je met 6,5 liter motorolie, 1/5 liter DOT3, een liter of 10 EP90 (transmissie olie) en een patroon vet een heel eind om alles vers in de olie te zetten.
Heb je een WerkPlaatsHandboek (WPH) of evt een digitale kopie?
succes
Fenna
Als je 109 links gestuurd is, vette kans dat dat ene potje van je koppeling is. Daar gaat DOT3 remvloeistof in.
Verder je diffs, je stuurhuis, je hulpstuurhuis, je versnellingsbak, je tussenbak, je swivels, de schuifgedeeltes van de aandrijfassen, de kruiskoppelingen van je aandrijfassen, evt nippels op stuurkogels (dit is even uit mijn hoofd, dus ik kan er nog een vergeten zijn)
Hoeveel van wat er waar en wanneer precies in moet, staat in het WPH. gemiddeld kom je met 6,5 liter motorolie, 1/5 liter DOT3, een liter of 10 EP90 (transmissie olie) en een patroon vet een heel eind om alles vers in de olie te zetten.
Heb je een WerkPlaatsHandboek (WPH) of evt een digitale kopie?
succes
Fenna

fenix2 schreef:oh ja, de koelvloeistof had ik er nog niet bijstaan
En de link naar de kennisbank niet.
Daar staat het ook allemaal:
http://lrch.nl/sites/default/files/Seri ... icants.pdf
Edward van Vugt
- Alexander109
Dank jullie wel!
Ik zal er straks even wat DOT 3 in gooien.
De 3werkplaatshandboeken ben ik wel ergens tegen gekomen in het verleden, maar dom genoeg niet gedowned
Kan ze nu natuurlijk niet weer terugvinden...
Groetjes,
Alexander
Ik zal er straks even wat DOT 3 in gooien.
De 3werkplaatshandboeken ben ik wel ergens tegen gekomen in het verleden, maar dom genoeg niet gedowned
Groetjes,
Alexander
Landrover series 3 109 Ex Ned leger
- Alexander109