Ik heb sinds een half jaar een 88" Series III uit 1977. Op benzine. En ik heb wat vragen over dat apparaat, die eigenlijk niet onder 1 kopje te vangen zijn, maar dat ga ik toch proberen
1. Er zit een 2,5 liter benzine blok in. Op zich prima, maar ik heb ook een oliedrukmetertje dat het niet doet (het lampje werkt wel). Iemand enig idee waar de aansltuiting voor de meter zou moeten zitten?
2. Dat fijne lampje ter controle van de remdruk werkt bij mij als een soort economy-meter. Hij gaat branden als ik meer gas geef. Het remsysteem is echter van onder tot boven nieuw en functioneerd uitstekend. Zit dat lampje zoals ik vermoed op het verdeelblokje aan de rechter chassisbalk aangesloten? En wat kan er nog meer misgaan om dat lampje aan te krijgen.
3. De benzinemeter loopt nooit verder op dan 50%, leeg is dan weer wel gewoon leeg. Zoek ik dat in dat spanningsregelaartje, waarvan ik niet weet waar het zit of toch maar in de vlotter?
4. Wat mag ik maximaal trekken met deze auto en hoe krijg ik dat op mijn kentekenbewijs zodat de politie dat ook snapt?
5. Weet iemand wat de stroomopbrengst van de standaard dynamo die bij dat blok hoort is? En is daar een dikkere voor te verkrijgen. Ik wil over een poosje een extra accu monteren en heb ook al een lier aan de huidige accu hangen, dus een beetje extra kan geen kwaad.
De laatste 3 vragen zijn meer omdat ik er ook mee off-road rijd.
6. Kun je een LandRover met bladveren (deze zijn nieuw naar originele specs) ook verhogen en is zoiets zinvol? Ik weet dat daar de meningen over verdeeld zijn, maar ik kom er niet uit of het voor mij zinvol is.
7. Ik kan nergens rock/tree sliders vinden voor een series en toch wil ik ze hebben. Zelf maken is een optie maar ik houd er niet van het wiel opnieuw uit te vinden, dus is er iemand die weet waar je ze wel kunt krijgen of iemand die een tekeningetje heeft om zulks zelf te fabrieken.
8. Daarvoor geldt hetzelfde als bij vraag 7, maar dan met betrekking tot een snorkel, met behoudt van het oliebadfilter.
Zo, daarmee ben ik wel even lastig genoeg geweest vind ik zelf.