Hallo,
er treed het volgende probleem op;
voorzichtig de bochten om,geen probleem.Een beetje sneller de bocht om,ACE gaat rood knipperen en bellen.Voor dat hij aangaat kun je hem oranje laten branden door een beetje te zichzachen met de auto,dan gaat dus het oranje lampje branden.
Het lampje gaat bijna niet aan als ik er een zware aanhanger achter heb of als je er met veel mensen in zit....dus veel druk op de achteras of minder druk op de vooras.Het lijkt dit laatste want als je behoorlijk remt en neemt de bocht ,waarbij de neus dus een beetje lager komt(veering ingedrukt) dan gaat het rode lampje meteen aan.Vloeistof is op pijl..
Wie heeft er een idee,heb hem proberen uit te laten lezen maar er kwam geen verbinding met de ACE???
mfrgr Jeroen
D2 Td5 2002 ACE probleem
-
sleen42
D2 Td5 2002 ACE probleem
Discovery Td5 werk auto:-)
Re: D2 Td5 2002 ACE probleem
Fouten uitlezen met een geschikt testbook. Dat zijn er niet veel; Lyncx, Nanocom, Hawkeye of T4 oid book van de dealert.
Klinkt als een falend kleppenblok.

Klinkt als een falend kleppenblok.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
zoals het er nu uit ziet ben ik donderdag bij edward, zal proberen er aan te denken mijn Nanocom mee te nemen, als je zin hebt kun je langs komen
uitlezen kan niet met universele apparatuur, zeker de extra systemen zijn niet of nauwelijks bereikbaar
uitlezen kan niet met universele apparatuur, zeker de extra systemen zijn niet of nauwelijks bereikbaar
gone
-
sleen42
Volgens mij was het een Nanocom(weet het niet 100% zeker hoor),maar goed, een compleet kleppenblok heb ik.Hoopte alleen dat het bv de druksensor of het filter in het kleppenblok zou zijn,die kun je snel verwisselen...zonder weer nieuwe vloeistof erin te doen en zonder het ontluchten..
Moet even kijken of ik donderdag tijd kan vinden,zou wel leuk zijn.Dan leer ik ook weer mensen kennen die bij de forumnamen horen!
Jeroen
Moet even kijken of ik donderdag tijd kan vinden,zou wel leuk zijn.Dan leer ik ook weer mensen kennen die bij de forumnamen horen!
Jeroen
Discovery Td5 werk auto:-)
-
Roger B.
ontluchten doet het ace automatisch volgens mij.. maar als een nano (met D2 licentie) er niet in komt heb je een communicatie probleem in de auto, dat kan met één ECU zijn, dan zit het waarschijnlijk dicht bij die ECU, maar het kan ook zijn dat je meerdere ECU's niet kunt bereiken, dan kan het dichter bij de OBD aansluiting zitten.
ik weet vanavond pas of ik morgen bij Edward zal zijn
ik weet vanavond pas of ik morgen bij Edward zal zijn
gone
-
Waterrover
- Beheerder
Ontluchten kan alleen met testbook, de auto danst letterlijk op de brug. Dit duurt ongeveer 10 minuten. De oorzaak van de meldingen kunnen verschillende oorzaken hebben, goed uitlezen is het devies. Het is overigens mogelijk een kleppenblok te reviseren.
- RobStewart
Waterrover schreef:Ontluchten kan alleen met testbook, de auto danst letterlijk op de brug.
... Hmm well sort of and also not true either.
There is an ACE bleed procedure in T4 yes, this basically opens the valve block but only for the front actuators, however for this to work then you also need the actuators at the front disconnected and fully extended.
Now correct me if I'm wrong but with them disconnected nothing dances on the bridge unless the poor mechanic gets his arm trapped between the bar and the chassis leg and then it is guaranteed he will dance
After connecting the bars you then go on to perform the system response diagnostic routine, the engine must be run at around 2000rpm to get the pump up to pressure and then this forces the valve block to open the front and rear left and right valves and forces the body over to it's maximum. Now if memory serves me correctly this is done twice on each side and the whole of the "wild ride" lasts approximately 2 minutes at most. At the end of the routine you get a helpful message from T4 saying that the diagnostic failed.
Now to perform a full system bleed which will guarantee that no air is in the system you need to fill the system and run the engine for about a minute, you then take 1 litre of fluid and a sick bag with you on a test drive on a very quiet road. You drive at about 20kph and haul the wheel over left and right very very hard and the ACE system front and rear will work, after about 2 minutes stop refill the system and repeat the procedure again for 2 minutes. After this top up the system and throw up into the sick bag.
Been there done that decorated the dashboard
Rob
Laatst gewijzigd door RobStewart op 22 Okt 2016, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
Hallo Rob,
Als ik het eerste document download voor geheel ontluchten dan krijg
ik alleen maar een index. Kun je nog een keer volledige document plaatsen?
Groeten,
Joop
Als ik het eerste document download voor geheel ontluchten dan krijg
ik alleen maar een index. Kun je nog een keer volledige document plaatsen?
Groeten,
Joop
- RobStewart
... apologies, now the correct one is there, but actually it's not a lot of help as basically you do the same to the rear as you do to the front
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery