beste deelnemers,
graag stel ik mezelf voor als nieuwkomer op deze forum.
ik ben tropenarts en woon en werkachtig in zuid afrika en tevens eigenaar van een Disco 2, v8 automaat uit 2002 met 140 000km op de teller.
er is een temp meter onder in de carter geplaatst van de versnellingbak en voorin een extra olie koeler. de versnellingsbak en oil cooler pipes zijn 3 maanden geleden gereviseerd. toch ben ik bang dat de temperatuur nogsteeds te hoog op loopt.
mijn vraag is of iemand weet wat de normale en maximale (acceptabele) temperatuur is in de versnellingsbak 24HP 22EH carter. mijn meting met de geplaatse temp meter (gecontroleerd met een Infra rood gun) gaat tot 150 graden celsius zonder al te veel moeite (zonder trailer)
dank jullie wel
D2 2002 V8 automaat temperatuur gemeten in versnellingbak
-
Roger B.
Re: D2 2002 V8 automaat temperatuur gemeten in versnellingba
een EXTRA oliekoeler? standaard heeft een D2 automaat al een koeler ....
geen ideewat de normale temp. is, maat te heet wordt ook standaard gemeld op je dash dacht ik...
geen ideewat de normale temp. is, maat te heet wordt ook standaard gemeld op je dash dacht ik...
gone
- ToyRoverlander
Standaard transmissie oliekoelers zijn een grap. Elke 4x4 met een automaat die gebruikt word voor aanhangers trekken, de bergen in, of ook maar een paar dagen per jaar jaar wat terrein ziet kan maar beter een extra aftermarket grote oliekoeler extra hebben. Hitte is de nummer1 killer van automaatbakken.
Ik neem aan dat er gewoon Dexron3 in gaat? De ideale operating temperature voor atf is 79-107 graden celcius. Een algemeen aangenomen vuistregel is dat elke 11 graden stijging in temperatuur de levensduur van de olie en ook de automaat zelf, halveert!