Roger B. schreef:Nee, dat is wat je wil... met een aanhanger er achter de druk in de balgen verlagen om lager te komen![]()
Dat lijkt me alles behalve positief werken op het weggedrag
(en het lijkt alsof je veel te veel kogeldruk hebt wat de aandacht van oom agent weer onnodig trekt)
Sorry Roger, dan heb je denk ik niet begrepen hoe een hoogte regeling werkt.
Als je de auto achter verhoogt met bijvoorbeeld een langer stangetje tussen de hoogte sensor dan neemt daarmee de druk in de balgen niet toe. De hoogte regeling stopt alleen meer lucht in de balg.
De gemiddelde druk in de balg is evenredig met de belasting op de veer. Die belasting is gelijk aan gewicht op de achteras en het aandeel komende vanuit de kogeldruk (draagkracht is druk x oppervlak). De druk in de balgen is onafhankelijk van de rijhoogte.
Wat je doet door de achterkant electronisch wat lager te zetten: Je verlaagt de veel te grote kogeldruk en het rijgedrag komt weer richting het origineel. Het heeft dus juist een positief effect.
Helaas heeft de Disco II geen luchtvering op de vooras. En je wilt natuurlijk niet dat de neus een kilometer de lucht in wijst. Als je daarom de voorkant ongeveer 1'' ophoogt en de achterkant elektronisch tot 2'' dan heb je misschien wel een mooi compromis?