SIII 88" '76 2.25 benz. ontsteking en carburateur afstellen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Scratch

SIII 88" '76 2.25 benz. ontsteking en carburateur afstellen

Berichtdoor Scratch » 13 Sep 2014, 18:57

Wie O wie !! HELP!

Want ik kom er niet keer uit :-(

Tot zover gedaan: carburateur schoongemaakt en voorzien van revisie delen. Nieuwe bougies, kabels, en electronische ontsteking. Het lukte me niet om de electronische ontsteking op tijd te zetten dus de oude maar weer terug gemonteerd (gecontroleerd met lamp) Lamp gaat aan als de eerste cilinder in het BDP is. Verder 's de tank voorzien van schone benzine. Opvoerpomp na gekeken. Carburateur krijgt benzine. De auto heeft even gelopen, maar slaat daarna niet meer aan.

Graag zou ik met iemand er na willen kijken om hem zo af te stellen dat we met de stroboscoop aan de gang kunnen.

Wie in de buurt van Nunspeet heeft tijd en zin om een paar uurtjes on de de motorkap te duiken van mijn SIII !?

Afbeelding

mail Eric.inge at upcmail.nl of bel O6-534I83
Gr Eric

Scratch

Re: SIII 88" '76 2.25 benz. ontsteking en carburateur afstel

Berichtdoor Scratch » 15 Sep 2014, 17:58

Niemand... :roll: ook Edward niet !?
Gr Eric

ToyRoverlander

Berichtdoor ToyRoverlander » 15 Sep 2014, 20:04

Moet ie niet zoveel graden VOOR bdp ontsteken?

Ik weet 3x niks van benzinemotoren dus ik roep maar iets.... vacuumslang lek ergens? Vlotterhoogte afgesteld?
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

Scratch

Berichtdoor Scratch » 15 Sep 2014, 20:20

Ik ben vandaag zover gekomen dat ik de auto kon starten zonder de choke als hij warm is.
Met de stroboscoop heb ik de originele ontsteking zo af kunnen stellen dat het merk teken op de poelie gelijk staat met de pijl voor het midden (3* voor) Maar dit is echter in een heel laag toerental en zonder de vacuüm vervroeger.
Voor ik verder ga, ga ik eerst nog even de carburateur onder de loep nemen. De stelknop van de hoofd sproeier voelt heel koud aan. Mogelijk heb ik hier een vacuüm lek. Voor ik weer de portemonnee ga trekken ga ik eerst kijken of ik er ergens in de buurt van Nunspeet een zenith 36IV kan lenen, want onder tussen is het een geld rover aan het worden... :roll:
Gr Eric

Edward

Berichtdoor Edward » 15 Sep 2014, 21:05

Nee, sorry. Maar de tijd dat ik dik anderhalf uur op de motor snelweg ging blazen om iemand te helpen ligt ver achter mij. Daarvoor heb ik zelf iets teveel werk liggen en teveel projecten waar ik zelf genoeg hulp bij kan gebruiken. Mijn Serie's staan al 9 jaar te wachten tot ik eens de tijd en de energie vind. :oops: :oops:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”