We hebben een defender 110 van 1985 V8
Het lampje van de sper blijft branden.
De schakellaar/knop zit in het midden en volgens mij gaat dat op luchtdruk. Wie heeft voor mii advies/tip?
Piet
oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan
Re: oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan
Mijne ('84 v8, nu 200tdi heeft gewoon een electrische sensor in de bak
En deze brand ook altijd, not to worrie... Sper zit er niet in als ze brand.. Is echt mechanisch.. Merk je vanzelf wel als je de bocht omgaat
Zal wel massa probleem zijn, of sensor zit er te diep ingedraait
En deze brand ook altijd, not to worrie... Sper zit er niet in als ze brand.. Is echt mechanisch.. Merk je vanzelf wel als je de bocht omgaat
Zal wel massa probleem zijn, of sensor zit er te diep ingedraait
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Re: oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan
Heb het idee dat hij er wel in zit.
Auto wel maar 70km en volgens mij voel ik wat weerstand ook in de bochten.
Hoe krijg ik evt die sper uitgeschakeld?
Auto wel maar 70km en volgens mij voel ik wat weerstand ook in de bochten.
Hoe krijg ik evt die sper uitgeschakeld?
Re: oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan
Als de sper blijft hangen kun je het best de pook zoveel mogelijk naar rechts geduwd houden en dan een beetje klooien. Vooruit, achteruit beetje heen en weer en meestal gaat ie er dan wel uit.
Het is een tijdje geleden dat ik een 230 gereviseerd heb, maar volgens mij is de constructie zo dat als het lichtje brand hij er meestal ook wel in zit. Geloof dat de schakelaar maar minimaal verstelbaar is.
Het is een tijdje geleden dat ik een 230 gereviseerd heb, maar volgens mij is de constructie zo dat als het lichtje brand hij er meestal ook wel in zit. Geloof dat de schakelaar maar minimaal verstelbaar is.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan
ppw schreef:Mijne ('84 v8, nu 200tdi heeft gewoon een electrische sensor in de bak
En deze brand ook altijd, not to worrie... Sper zit er niet in als ze brand.. Is echt mechanisch.. Merk je vanzelf wel als je de bocht omgaat![]()
Zal wel massa probleem zijn, of sensor zit er te diep ingedraait
Als jouw defender niet goed in elkaar zit, is dat niet leidend voor alle defenders
Bij een LT230 (geen idee of die er bij de 85er V8 ook op zit gezien er over vacuum bediening en een knopje gesproken wordt, zo zat het als ik me niet vergis bij een Stg one ook namelijk)
bedien je met de pook een hevel die via een veer de schakelmof van het sper bediend. zowel bij in- als bij uitschakelen kun je de pook dus in de ene stand hebben terwijl de mof (en dus het sper) (nog) in de andere stand staat. De mof bedient echter de schakelaar die je controle lampje aan en uit zet, en dus geeft het lampje aan of het sper daadwerkelijk in- of uitgeschakeld is.
Als je je sper kunt inschakelen (en dan ook echt het middendiff gespert is) zonder dat het lampje brandt, danwel je je sper uitgeschakeld hebt (en ook echt het mdidendiff vrij is) en het lampje aan is dan is er iets met de schakelaar (-bedrading of lampje) of de afstelling ervan
gone
Re: oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan
Ow ja, klopt. Vergeten dat er ook nog die vacuum rommel is.
Crap, wéér een nutteloze bijdrage.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan
Ik heb voor zover ik weet geen vacuum in mn 230
Of heb ik weer eens wat gemist?
Of heb ik weer eens wat gemist?
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan
nee hoor, de bediening via vacuum is er alleen bij de erg vroege geweest geloofik, daarna is er nog een bak geweest met een aparte pook achtige knop in de tunnel voor het sper en verder net als de LT230 met een gecombineerde H-L-Sper pook. in hoeverre jouw bak/tussenbak er met de 200Tdi in gekomen is of standaard was durf ik niet te zeggen, maar volgens mij is de LT230 altijd hand bediend
gone
Re: oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan
Ik had een vroege V8 ('84) maar nu met een disco 200tdi.. En een disco lt230 1.2 ... Dus geen vacuum?? ( wel een continue brandend difflock lampje
) maar in /uitschakeken werkt desondanks gewoon prima 
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Re: oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan
Geen vacuum bediening.
chek de bekabeling(2 aderig), die kun je het best zien lopen wanneer je de bijrijders (lhd) vloerplaat demonteerd.
dan zie je ook de koperen sensor zitten, wellicht dat die te diep is ingedraaid.
het is dezelde qwa model als de sensor op de lt 77 tbv inschakelen achteruitrijlamp.
chek de bekabeling(2 aderig), die kun je het best zien lopen wanneer je de bijrijders (lhd) vloerplaat demonteerd.
dan zie je ook de koperen sensor zitten, wellicht dat die te diep is ingedraaid.
het is dezelde qwa model als de sensor op de lt 77 tbv inschakelen achteruitrijlamp.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten