oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
reits135
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 Sep 2014, 17:45

oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan

Berichtdoor reits135 » 04 Sep 2014, 17:50

We hebben een defender 110 van 1985 V8
Het lampje van de sper blijft branden.
De schakellaar/knop zit in het midden en volgens mij gaat dat op luchtdruk. Wie heeft voor mii advies/tip?
Piet

ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Re: oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan

Berichtdoor ppw » 04 Sep 2014, 19:32

Mijne ('84 v8, nu 200tdi heeft gewoon een electrische sensor in de bak
En deze brand ook altijd, not to worrie... Sper zit er niet in als ze brand.. Is echt mechanisch.. Merk je vanzelf wel als je de bocht omgaat ;)
Zal wel massa probleem zijn, of sensor zit er te diep ingedraait :?
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

reits135
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 Sep 2014, 17:45

Re: oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan

Berichtdoor reits135 » 04 Sep 2014, 19:41

Heb het idee dat hij er wel in zit.
Auto wel maar 70km en volgens mij voel ik wat weerstand ook in de bochten.
Hoe krijg ik evt die sper uitgeschakeld?

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan

Berichtdoor Edward » 04 Sep 2014, 19:54

Als de sper blijft hangen kun je het best de pook zoveel mogelijk naar rechts geduwd houden en dan een beetje klooien. Vooruit, achteruit beetje heen en weer en meestal gaat ie er dan wel uit.

Het is een tijdje geleden dat ik een 230 gereviseerd heb, maar volgens mij is de constructie zo dat als het lichtje brand hij er meestal ook wel in zit. Geloof dat de schakelaar maar minimaal verstelbaar is.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan

Berichtdoor Roger B. » 04 Sep 2014, 20:12

ppw schreef:Mijne ('84 v8, nu 200tdi heeft gewoon een electrische sensor in de bak
En deze brand ook altijd, not to worrie... Sper zit er niet in als ze brand.. Is echt mechanisch.. Merk je vanzelf wel als je de bocht omgaat ;)
Zal wel massa probleem zijn, of sensor zit er te diep ingedraait :?


Als jouw defender niet goed in elkaar zit, is dat niet leidend voor alle defenders :roll: :lol: :lol: :lol: :mrgreen:

Bij een LT230 (geen idee of die er bij de 85er V8 ook op zit gezien er over vacuum bediening en een knopje gesproken wordt, zo zat het als ik me niet vergis bij een Stg one ook namelijk)
bedien je met de pook een hevel die via een veer de schakelmof van het sper bediend. zowel bij in- als bij uitschakelen kun je de pook dus in de ene stand hebben terwijl de mof (en dus het sper) (nog) in de andere stand staat. De mof bedient echter de schakelaar die je controle lampje aan en uit zet, en dus geeft het lampje aan of het sper daadwerkelijk in- of uitgeschakeld is.
Als je je sper kunt inschakelen (en dan ook echt het middendiff gespert is) zonder dat het lampje brandt, danwel je je sper uitgeschakeld hebt (en ook echt het mdidendiff vrij is) en het lampje aan is dan is er iets met de schakelaar (-bedrading of lampje) of de afstelling ervan
gone

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan

Berichtdoor Edward » 04 Sep 2014, 20:49

Ow ja, klopt. Vergeten dat er ook nog die vacuum rommel is. :shock: :shock: Crap, wéér een nutteloze bijdrage. :oops: :oops:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Re: oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan

Berichtdoor ppw » 04 Sep 2014, 21:04

Ik heb voor zover ik weet geen vacuum in mn 230 :(
Of heb ik weer eens wat gemist?
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan

Berichtdoor Roger B. » 04 Sep 2014, 21:20

nee hoor, de bediening via vacuum is er alleen bij de erg vroege geweest geloofik, daarna is er nog een bak geweest met een aparte pook achtige knop in de tunnel voor het sper en verder net als de LT230 met een gecombineerde H-L-Sper pook. in hoeverre jouw bak/tussenbak er met de 200Tdi in gekomen is of standaard was durf ik niet te zeggen, maar volgens mij is de LT230 altijd hand bediend
gone

ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Re: oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan

Berichtdoor ppw » 04 Sep 2014, 21:56

Ik had een vroege V8 ('84) maar nu met een disco 200tdi.. En een disco lt230 1.2 ... Dus geen vacuum?? ( wel een continue brandend difflock lampje :roll: ) maar in /uitschakeken werkt desondanks gewoon prima :?
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan

Berichtdoor tim » 04 Sep 2014, 22:05

Geen vacuum bediening.

chek de bekabeling(2 aderig), die kun je het best zien lopen wanneer je de bijrijders (lhd) vloerplaat demonteerd.
dan zie je ook de koperen sensor zitten, wellicht dat die te diep is ingedraaid.
het is dezelde qwa model als de sensor op de lt 77 tbv inschakelen achteruitrijlamp.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten