Ik heb problemen met het aansluiten van het knipperlicht relais van mij serie 2. dit wil niet werken en we hebben al 2 verschillende soorten verbruikt met 3 en 4 aansluitingen.
wie kan mij vertellen wat voor soort relais ik nodig heb als mijn auto positief is geaard en kan dit met een standaard relais ook met een aanpassing.
Serie 2 benzine 1960 knipperlicht relais positief geaard
- frank serie 2a1960
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 04 Jun 2014, 14:45
Serie 2 benzine 1960 knipperlicht relais positief geaard
Laatst gewijzigd door frank serie 2a1960 op 03 Sep 2014, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- ikke jelle
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 04 Mei 2013, 23:37
- Locatie: voorthuizen
Re: knipperlicht relais serie 2 positief geaard
mijn 2a heeft een 3 polige
hoe deze aangesloten zit durf ik niet zo te zeggen
de 4 polige speciaal voor de led werkte niet
en heb ik nog steeds niet bekeken hoe deze wel zou moeten werken
dit model
mijn 2a was eerst ook positief geaard nu negatief met het zelfde knipper relais
hoe deze aangesloten zit durf ik niet zo te zeggen
de 4 polige speciaal voor de led werkte niet
en heb ik nog steeds niet bekeken hoe deze wel zou moeten werken
dit model
mijn 2a was eerst ook positief geaard nu negatief met het zelfde knipper relais
groet jelle
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Serie 2A benzine 1960 knipperlicht relais positief geaa
... ok I'm a little confused here, you see you say you have a Series IIa from 1960 however the IIa was introduced in October 1961
Now if it were a Series II then the relais would be a Lucas unit, LU031296, with a Land Rover Part Number of 271459, however if the vehicle is actually a Series IIa then it would have the relais 502096
So does your chassis number start with a '1' or a '2' ?
For the relais itself then it is a simple 3 pole flasher unit with the P terminal going direct to the fuse box on a Green wire, the N terminal going to the warning light on a Black/Red wire and then earth and the L terminal going to the indicator switch on a Green/Brown wire which in turn goes to the indicator units themselves.
Rob
Now if it were a Series II then the relais would be a Lucas unit, LU031296, with a Land Rover Part Number of 271459, however if the vehicle is actually a Series IIa then it would have the relais 502096
So does your chassis number start with a '1' or a '2' ?
For the relais itself then it is a simple 3 pole flasher unit with the P terminal going direct to the fuse box on a Green wire, the N terminal going to the warning light on a Black/Red wire and then earth and the L terminal going to the indicator switch on a Green/Brown wire which in turn goes to the indicator units themselves.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
- frank serie 2a1960
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 04 Jun 2014, 14:45
Re: Serie 2A benzine 1960 knipperlicht relais positief geaa
bedankt voor de uitleg.
Heb inmiddels de juiste schakelaar gekregen van een buurman van zijn oltimer die ook positief geaard is.
wat betreft het 2A gebeuren, dat had ik inmiddels ook al uitgedokterd en het is een serie 2.
Auto is van begin 1960..
Mvg frank
Heb inmiddels de juiste schakelaar gekregen van een buurman van zijn oltimer die ook positief geaard is.
wat betreft het 2A gebeuren, dat had ik inmiddels ook al uitgedokterd en het is een serie 2.
Auto is van begin 1960..
Mvg frank
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten