Afgelopen weekend heb ik de lekkende brandstoftank van mijn defender vervangen, een makkelijk klusje, maar toch heb ik een paar vraagjes waar jullie hopelijk antwoord op weten.
Het betreft een diesel tank WFE000190
Aan de rechter kant van de tank zitten drie aansluitingen.
1 vulopening
2 boven de vulopening (ontluchting?)
3 meer naar voren
Waar is die 3e aansluiting voor? Die zat bij mijn oude tank afgedopt, maar ik ben toch wel benieuwd. Ik zou hem anders wel willen gebruiken voor de aansluiting van mijn 2e tank, die gaat nu middels een T-koppeling via de slang van de ontluchting, maar en dedicated aansluiting is eigenlijk wel mooier.
Bij de vlotter (part PRC8463) zit ook een slangetje, ik vermoed dat dit de retourleiding van de motor is? En er zitten drie contactpunten op de vlotter, aarde, een rode en een witte aansluiting. De rode is (en was) niet aangesloten, waar dient die voor?
Ook twijfel ik nog over de betrouwbaarheid van de kurken seal rond de aansluiting aan de bovenkant van de tank, kan ik hier niet beter ook wat vloeibare pakking op doen?
Bedankt voor jullie antwoorden
Def '91 200Tdi Aansluitingen brandstoftank en vlotter
- rrooggiieerr
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 09 Mar 2010, 22:01
- Locatie: Amsterdam
Def '91 200Tdi Aansluitingen brandstoftank en vlotter
- Bijlagen
-
- vlotter, part nr. PRC8463
- prc8463-1.jpg (23.71 KiB) 5847 keer bekeken
Laatst gewijzigd door rrooggiieerr op 01 Sep 2014, 13:24, 3 keer totaal gewijzigd.
Def 110 HCPU '91 200Tdi
Re: DEFENDER BJ? MOTOR?Aansluitingen brandstoftank en vlotte
Besloten vanaf vandaag wederom een poging te gaan wagen om de gebruikers op te voeden...
vermeld in de titel model, bouwjaar en zeker indien van toepassing motortype.....
vermeld in de titel model, bouwjaar en zeker indien van toepassing motortype.....
Ik ben moderator-af.
- rrooggiieerr
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 09 Mar 2010, 22:01
- Locatie: Amsterdam
Re: Aansluitingen brandstoftank en vlotter bij 200TDi uit '9
Ok, dank, bijdeze toegevoegd aan het onderwerp
Def 110 HCPU '91 200Tdi
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Def '91 200Tdi Aansluitingen brandstoftank en vlotter
rrooggiieerr schreef:En er zitten drie contactpunten op de vlotter, aarde, een rode en een witte aansluiting. De rode is (en was) niet aangesloten, waar dient die voor
Vermoedelijk is de rode aansluiting bij oudere modellen in gebruik voor het waarschuwingslampje voor laag brandstofniveau. Op mijn 1984 110 2,25D had ik in ieder geval zo'n waarschuwingslampje op het dashboard en bij de latere 300 Tdi (1998) niet meer! Op de Td5 zit wel weer een waarschuwingslampje voor laag brandstofniveau.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
- rrooggiieerr
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 09 Mar 2010, 22:01
- Locatie: Amsterdam
Re: Def '91 200Tdi Aansluitingen brandstoftank en vlotter
Ik heb wel een waarschuwingslampje op mijn dashboard, die het gewoon doet, maar kan me voorstellen dat de trigger om die te laten branden ook via de niveau indicator kan worden gegeven op basis van het aanwezige volume. Misschien dat die rode aansluiting voor bepaalde typen niveau indicatoren is, en dus niet altijd gebruikt wordt.
Def 110 HCPU '91 200Tdi
Re: Def '91 200Tdi Aansluitingen brandstoftank en vlotter
grappig, ikke ook last van een lekkende tank... sinds dinsdag jl... 70 liter weg overnight
en woon bij je om de hoek.... toeval??
anyway:
eraf gehaald, was niet heeeel makkelijk ( D-shackles zaten in de weg) en was voorheen een V8. ik heb ook een 200tdi, waarbij de leiding van boven af zit .
links hab ik de orginele pomp zitten, met idd deze aanluiting van vlotter.
is volgens mij benzineniveau tankmeter/lampje lege tank, en massa,andere van plus pomp.
anyway:
eraf gehaald, was niet heeeel makkelijk ( D-shackles zaten in de weg) en was voorheen een V8. ik heb ook een 200tdi, waarbij de leiding van boven af zit .
links hab ik de orginele pomp zitten, met idd deze aanluiting van vlotter.
is volgens mij benzineniveau tankmeter/lampje lege tank, en massa,andere van plus pomp.
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
- rrooggiieerr
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 09 Mar 2010, 22:01
- Locatie: Amsterdam
Re: Def '91 200Tdi Aansluitingen brandstoftank en vlotter
Ik denk inderdaad toeval, want die van mij lekte al een tijdje, haarscheurtjes bij de vulopening. Als ik er niet meer dan 30 liter in gooide kon ik er dus wel mee rijden, maar voor lange afstanden is dat geen werkbare workaround. Het weghalen was bij mij ook niet zo makkelijk vanwege vastgeroeste bouten, veel aangekoekte rommel etc, maar dat is business as usual toch? Er zit geen pomp in de vlotter, het is een buisje dat de tank inloopt.
Ik ben eigenlijk voornamelijk benieuwd waar die derde aansluiting aan de rechter kant voor dient, en of ik die kan gebruiken voor de aansluiting van mijn extra tank.
Ik ben eigenlijk voornamelijk benieuwd waar die derde aansluiting aan de rechter kant voor dient, en of ik die kan gebruiken voor de aansluiting van mijn extra tank.
- Bijlagen
-
- PRC8463.jpg (10.46 KiB) 5835 keer bekeken
Def 110 HCPU '91 200Tdi
- ToyRoverlander
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58
Re: Def '91 200Tdi Aansluitingen brandstoftank en vlotter
Als die op de oude tank afgedopt was, en er liep dus geen slang naar toe, zie ik geen reden waarom je die niet zou kunnen gebruiken voor je extra tank.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
Re: Def '91 200Tdi Aansluitingen brandstoftank en vlotter
rechts?? ik heb rechts vulopening en ontluchting, bovenop de leiding naar pomp op blok, links de oude vlotter en daarnaast op chassis de pomp & filter van de orginele V8, met twee slangen (eentje retour) geloof niet dat een 200Tdi een retour heeft... ik iig niet
en ik heb deze tank besteld... vandaag of morgen binnen, niet duur btw


en ik heb deze tank besteld... vandaag of morgen binnen, niet duur btw
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
- rrooggiieerr
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 09 Mar 2010, 22:01
- Locatie: Amsterdam
Re: Def '91 200Tdi Aansluitingen brandstoftank en vlotter
Mijn tank is zoals jou onderste afbeelding, zoals je ziet zitten daar rechts drie aansluitingen op, de voorste was bij mijn oude tank afgedopt. Achter zitten ontluchting en natuurlijk de vulopening. Als jou tank er uitziet zoals je eerste foto, en je wilt hem vervangen met de tank zoals in de onderste foto dan heb je volgens mij ook nog part nr. NTC2156 nodig
Overigens denk ik dat ik in mijn openings post de pick-up en retour door elkaar haal, retour is volgens mij boven op de tank, pick-up zit in de vlotter
Overigens denk ik dat ik in mijn openings post de pick-up en retour door elkaar haal, retour is volgens mij boven op de tank, pick-up zit in de vlotter
Def 110 HCPU '91 200Tdi
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten