Hallo allemaal,
Sinds kort maakt mijn schrijfrem rechts achter piepende/schurende bijgeluiden tijdens het normaal rijden zowel tijdens het remmen. Ik heb zojuist even een kijkje genomen op de schrijfrem en daar is te zien dat de schrijfrem in het midden is ingesleten.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Moeten er nieuwe brake pads o.i.d. in?
Ps. Betreft een Defender 90 Td5 uit 2001
Hoor graag van jullie!
Def '01 Td5 Vreemde geluiden Remmen
-
Rubentobe2
Re: Vreemde geluiden Defender Remmen
tja, wat denk je zelf?
je hebt het antwoord al gegeven.
vervangen bij een Defender is erg erg simpel en goedkoop.
succes
je hebt het antwoord al gegeven.
vervangen bij een Defender is erg erg simpel en goedkoop.
succes
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Mwah, ik zou eerst eens kijken wat er aan de hand is voor ik wat dan ook ging vervangen.
Hoe vaak er niet gewoon een kiezel klem zit en zo zijn er nog genoeg andere kanshebbers.
Hoe vaak er niet gewoon een kiezel klem zit en zo zijn er nog genoeg andere kanshebbers.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Erik Peters
Edward schreef:Mwah, ik zou eerst eens kijken wat er aan de hand is voor ik wat dan ook ging vervangen.![]()
![]()
Tot nu toe heb ik alleen bij de voorremmen een kiezel/steentje tussen beschermplaat en remschijf gehad en dat vaker dan één keer (en dat geeft gepiep tijdens het rijden).
Als een achterrem bij mij begint te schrapen (alleen tijdens het remmen) zijn de remblokken versleten (achter slijt bij mijn 110 sneller dan voor).
Een (droog) wiellager zou ook nog de veroorzaker van het gepiep kunnen zijn.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Roger B.
tja, wat er al gezegd is.......
niet klakkeloos dingen vervangen.... eerst eens bekijken wat er te zien is...
wij zijn ook geen helderzienden... ik zou eens beginnen met wielen demonteren en de boel bekijken.... dan zie je of de remblokken op zijn (als je dat niet kunt zien aan een remblok kun je beter niet aan je remmen werken denk ik). Draai voor je het demonteert het wiel eens rond, en luister of je rare geluiden uit het lager hoort enz enz
niet klakkeloos dingen vervangen.... eerst eens bekijken wat er te zien is...
wij zijn ook geen helderzienden... ik zou eens beginnen met wielen demonteren en de boel bekijken.... dan zie je of de remblokken op zijn (als je dat niet kunt zien aan een remblok kun je beter niet aan je remmen werken denk ik). Draai voor je het demonteert het wiel eens rond, en luister of je rare geluiden uit het lager hoort enz enz
gone
Wat hierboven al gezegd word:
Opkrikken, en wiel rond draaien om op deze manier te checken of het geluid van links of rechts komt.
Komt het geluid niet na boven mag je er vanuit gaan dat er geen rotzooi klem zit, en zou je het wiel kunnen demonteren. Vaak is aan de buitenzijde vervolgens niks te zien, maar blijkt het remblokje aan de binnenzijde de boosdoener.
Voor al deze handelingen hoef je nog niks te vervangen danwel bestellen.
Eerst probleem localiseren voordat je (onnodig ) dingen vervangd.
Opkrikken, en wiel rond draaien om op deze manier te checken of het geluid van links of rechts komt.
Komt het geluid niet na boven mag je er vanuit gaan dat er geen rotzooi klem zit, en zou je het wiel kunnen demonteren. Vaak is aan de buitenzijde vervolgens niks te zien, maar blijkt het remblokje aan de binnenzijde de boosdoener.
Voor al deze handelingen hoef je nog niks te vervangen danwel bestellen.
Eerst probleem localiseren voordat je (onnodig ) dingen vervangd.
Laatst gewijzigd door STurbo109 op 27 Aug 2014, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
* Series 3- 109 Hardtop 2.5NAD*
-
Landmarcs
Roger B. schreef:.......
Draai dat wiel gerust wat vaker rond: luister goed en voel ook heel precies of er iets van speling is (eventueel zelfs met z'n tweeën. Een beginnend lager-probleem geeft soms raadselachtige geluiden, alsof er de steenslag van het gehele wegdek achter zit. En dan ook even proberen of je met zachtjes remmen het geknars kan oproepen.
Overigens: Bij het remmen zetten de lagers zich iets anders, vooral als er net iets teveel speling in zit / het lager aan het hemelen is. Dus een geknars dat samen lijkt te hangen met het remmen kan toch een lager zijn.
Verder is natuurlijk de visuele inspectie van de remblokken ook niet het moeilijkste, ze kunnen op zijn, of scheef slijten (dat laatste bijv. als de miezerige pestveertjes tussen de blokken roestig-moe zijn of vanwege vermoeidheid achterwege gelaten zijn).
Groeten MarcS