Berichtdoor Waterrover » 25 Aug 2014, 15:25
Vervelend, en net voordat je op vakantie wil.
Zit er wel gas in de tank?
Soms zit de verdamper vol met sludge, en bewegen de membranen niet meer, dan gebeurt er niet veel. Afhankelijk van het type verdamper, kan dit middels een schroef aan de onderzijde worden afgetapt, liefst bij warme verdamper.
Rijdt de auto wel goed op benzine?
Bevriest de verdamper vanwege onvoldoende watercirculatie?
Staat je ontsteking op tijd? En heb je een goed opgeladen accu? Vooral bij starten op gas belangrijk!
Werkt de bobine naar behoren? (Maak de hoogspanningspuntjes schoon, en controleer de rotor)
Staat de afsluiter gas OPEN, en die voor benzine dicht? E.e.a. wordt electrisch geregeld, echter na lange tijd sluiten ze niet meer goed af. Met dubbel mengsel krijg je 'm' op gas niet aan.
Geen spanningslekkage in verdeelkap, (zwarte kleine strepen), bougiekabels in goede conditie, en uiteraard de bougies?
Zijn de carburatiepakkingen en aansluiting gasunit in orde?
Geen witte corrosie in de carburatie? Dit fenomeen verstoort in ernstige werking de aanwezige sproeiers, en luchtkanalen.
Werkt de gas/benzine schakelaar electrisch (in de auto) naar behoren?
Zijn de gasleidingen van de tank naar de verdamper, en carburatie, gasdicht?
Hopelijk zit er wat tussen?
Groet, Chris