oneten, '84 200Tdi: acculampje

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ppw

oneten, '84 200Tdi: acculampje

Berichtdoor ppw » 24 Aug 2014, 11:59

gister out of the blue geen verlichting/rem/knipperlichten.... geshortcut met een zwevende zekering en weer rijden..
maar tevens m'n dashlampjes doen het niet... dashverlichting wel, tankmeter ook, maar temp meter ( heb gelukkig een extra) en dashlampjes op knipperlichten na doet niets het meer.
laadstroom en oliedruk dus ook niet.... die geven toch een puls richting dynamo zodat je accu laadt? en kan ik dat ook shortcutten?? iemand een idee of dashspul op 1 plus zit, of allemaal individueel> en ik dus een ( alweer.. :oops: ) massa probleem heb... en niet alleen met m'n gewicht :roll:
m'n accu's worden ondanks hetr uitblijven van laadsroomlampje wel gewoon 13.8 geladen....

aaaarghhhhhh

edit: even een brainwave...heb het vermoeden dat m'n startslot kaduuk is... zou dit er evt. ook oorzaak van kunnen zijn, en moeilijk te vervangen?( dit heb ik nog niemahls gemacht :? )
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Gerard4t

Re: acculampje

Berichtdoor Gerard4t » 24 Aug 2014, 14:04

Beetje meten doet wonderen, dan weet je zeker of je startslot stuk is of niet. Verder is het bij uitvallen van meerdere zaken vaak een massaprobleem, maar hier kan het net zo goed iets anders zijn. Heb je een bedradingsschema von Ihre PKW?

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 24 Aug 2014, 14:35

Dag PPW,

Als er zoveel tegelijk uitvalt dan zou ik denken aan een vermoeid contactslot. Als er geen 12V naar "alles" gaat dan doet niks het.
Als het een massa-probleem was dan doet "veel" het niet, maar die zaken die een eigen massa hebben wel.

Groeten MarcS

PS Dat een "short-cut" 12V voeding helpt wijst ook duidelijk in de richting van "geen contact". Was het een massa-probleem dan had je een massa-short-cut nodig.

ppw

Berichtdoor ppw » 24 Aug 2014, 14:55

yup, zover was ik al, dank! heb inmiddels 5 ( :roll: ) massakabels gelegd, maar na m'n militaire lichtschakelaarbrandje is er een hoop wat tekort schiet ( en ik het meest :lol: ) maar kom er wel... :roll: anyway
krijg je ervan als je een 30 jaar oud barrel rijd.... met hobbybobs als vorige eigenaar( kroonsteentjes en van die bejaarde klemdingen om 3 draden te verbinden :o )
contactslot heb ik nog nooit gedaan.... makkelijk??
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 24 Aug 2014, 15:18

De bouten uit het oude contactslot verwijderen is het lastigste, dat zijn eenmalig te gebruiken breekbouten (d.w.z. bij het aandraaien breekt het kopje af, zodat je er geen ringsleutel o.i.d. meer op krijgt om e'm los te draaien). Lostikken lukt misschien, anders uitboren (of afzagen?). Verder is het gewoon stekkertjes overzetten naar je nieuwe contactslot en de nieuwe weer vastdraaien op de stuurkolom (op de juiste plaats <ovaal gat> zodat het stuurslot ook werkt).

Groet,

Erik.
DSCF8223 (1).jpg

En die bouten moet je apart bestellen. En de onderste beugel op nieuw gebruiken (of ook bestellen).
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 24 Aug 2014, 15:44

Erik Peters schreef:En die bouten moet je apart bestellen. En de onderste beugel op nieuw gebruiken (of ook bestellen).

Of gewone niet afbrekende passende bouten gebruiken, dat scheelt in de toekomst ... (want als je de bouten er toch uit kan tikken dan kan een dief dat ook).
't Duurt natuurlijk even langer met die breekbouten, maar met een by-pass krijg je de auto ook weg, en dan later het contactslot los-tikken is als een dief het echt de moeite vindt slechts een laatste hobbeltje.

Groeten MarcS

ppw

Berichtdoor ppw » 24 Aug 2014, 16:07

hoofdschakelaar is ook wel weer enigszins preventief ;)
― Robert Downey Jr.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 24 Aug 2014, 18:52

ppw schreef:hoofdschakelaar is ook wel weer enigszins preventief ;)

En anders is die hobbybob-electrickery wel een uitstekende afweermaatregel.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”