GEVONDEN Defender 110 rouwauto gezocht

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
roelof soeteman

GEVONDEN Defender 110 rouwauto gezocht

Berichtdoor roelof soeteman » 20 Aug 2014, 16:57

Namens een goede vriendin die werkt als rouwondernemer zoek ik voor aanstaande vrijdag 22 Augustus een nette defender 110 waar een lijkkist achterin past. De nabestaande wil graag zelf rijden en de rit moet van Gouda naar Apeldoorn. Uiteraard staat er een vergoeding tegenover. Wie is bereid zijn auto te verhuren voor dit nobele doel?
Laatst gewijzigd door roelof soeteman op 20 Aug 2014, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Land Rover Series 3 SWB '79

Marco 109

Re: Defender 110 rouwauto gezocht

Berichtdoor Marco 109 » 20 Aug 2014, 21:00

Hoe droef de aanleiding ook, altijd mooi als een uitvaart zo'n persoonlijke uitstraling kan krijgen (sorry ik ben een vakidioot...)

Wat misschien wel handig is om hier te vermelden is de lengte van de kist. Die zijn er namelijk nogal in diverse maten en zelfs " standaard" varieert al tussen de 1.90 m en de 2.15m.
Passen in een 110 wordt denk ik sowieso lastig, al weet ik niet precies hoe lang die binnenmaats is.
Vorig jaar is er hier op het forum een foto geweest van een kist die werd vervoerd in een 109 of 110, maar die kan ik niet meer vinden.
Geloof dat dat net paste door de passagiersstoel plat te leggen en de kist daar deels op te zetten.

Succes met de zoektocht!
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

Landmarcs

Re: Defender 110 rouwauto gezocht

Berichtdoor Landmarcs » 20 Aug 2014, 22:19

Marco 109 schreef:Hoe droef de aanleiding ook, altijd mooi als een uitvaart zo'n persoonlijke uitstraling kan krijgen (sorry ik ben een vakidioot...)

Wat misschien wel handig is om hier te vermelden is de lengte van de kist. Die zijn er namelijk nogal in diverse maten en zelfs " standaard" varieert al tussen de 1.90 m en de 2.15m.
Passen in een 110 wordt denk ik sowieso lastig, al weet ik niet precies hoe lang die binnenmaats is.
Vorig jaar is er hier op het forum een foto geweest van een kist die werd vervoerd in een 109 of 110, maar die kan ik niet meer vinden.
Geloof dat dat net paste door de passagiersstoel plat te leggen en de kist daar deels op te zetten.

Mij lijkt ook dat het nogal uitmaakt wat voor kist (of kist-vervanger) vervoerd moet.
Ik kan achterin slapen, zelfs zonder de stoelen te verplaatsen, maar dat is precies pas qua lengte.
Nu heb ik er een "vloertje" in liggen waardoor een kist ook tussen de voorstoelen zou kunnen uitsteken (een beetje rare cubby-box).
Maar opvallend ruim is een 110 niet (niet om in te slapen en nog minder voor het vervoer van een kist).

Groeten MarcS

roelof soeteman

Re: Defender 110 rouwauto gevonden

Berichtdoor roelof soeteman » 20 Aug 2014, 22:50

Inmiddels iemand gevonden met een zwarte 110 (kon niet beter) en na nameten blijkt de kist erin te zullen gaan passen.

Dank voor het meedenken!
Land Rover Series 3 SWB '79

Landmarcs

Re: Defender 110 rouwauto gevonden

Berichtdoor Landmarcs » 20 Aug 2014, 23:55

roelof soeteman schreef:Inmiddels iemand gevonden met een zwarte 110 (kon niet beter) en na nameten blijkt de kist erin te zullen gaan passen.

Eentje met een kleurtje kan ook keurig/fleurig zijn.

P1110732.jpg

't Is geen LandRover ... verre van zelfs ... maar wel ruim genoeg ...

Mijn Defender is minder frivool qua kleurstelling, maar is denk dat de "kist" (het was een mand) met mijn schoonmoeder er niet in had gepast.
De schoonmoeder had geen bezwaar gemaakt (nee, ook niet vooraf), de verdere familie had wellicht wat vreemd gekeken.

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”