even voorstellen met meteen een probleem!!

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
sleen42

even voorstellen met meteen een probleem!!

Berichtdoor sleen42 » 13 Aug 2014, 23:01

Even voorstellen met meteen een probleem;

Mijn naam is Jeroen,woon in Duitsland net over de grens bij Ter Apel en heb net een Landrover Discovery gekocht helaas met naar nu blijkt een automaat probleem.

Het is een Discovery Td5 van 2002 met dus een automaat en 3Ton gelopen.Kocht de auto en de motor loopt prima,even proefrijden ging ook goed maar; op weg naar huis slipt de automaat en schiet op de snelweg uit de D en schakelt dan terug naar de 3 ,de lamjes op het dashboard gaan dan beide knipperen en ook de D aanduiding op de km teller en ook de lampjes op de versnellingshendel.Stoppen uitzetten en weer starten helpt even maar niet lang daarna doet hij dat dus weer.De laatste 50km naar huis maar rustig in zijn 3 blijven rijden naar huis.Verkoper geeft niet thuis.......Zou olie verversen het probleem verhelpen of kan ik beter meteen een andere bak zoeken???

Dus; wie heeft of weet er nog een automaatbak voor een Disco 2 Td5 van 2002.

Nog een "klein" probleempje;als ik door een bocht naar recht ga dan gaat het lampje van de stabiliteitscontrole branden??Blijft eerst knipperen en piepen en daarna brand hij gewoon.Zal vast ergens een sensotr zijn denk???

Dus leuk,Discovery rijden en meteen maar sleutelen :oops:

Jeroen
Discovery Td5 werk auto:-)

Roger B.

Re: even voorstellen met meteen een probleem!!

Berichtdoor Roger B. » 13 Aug 2014, 23:14

neem morgen even contact op met Peter de Koning, die heeft oa mijn automaatbak (P38, maar zelfde bak als in jouw disco) gereviseerd (zonder olie wordt ie te blauw namelijk, had lekke oliekoeler) voor een mooi bedrag (een gebruikte bak met inbouw is vaak nietveel voordeliger dan wat hij telt voor uitbouwen, reviseren en inbouwen)

Peter de Koning automatische Transmissietechniek in Zuid Beijerland, 06 23230452. hij kan je wat tips geven wat je kunt proberen en ook inschatten wat het oplossen van je probleem zou kosten.
Transport een probleem? pm me even dan.

vwb het ACE systeem (of bedoel je SLS) kijk eerst even of je voldoende olie in het tankje hebt (tankje is tweedelig voor stuurbekrachtiging en ACE samen, er moet PASvloeistof in, alleen de juiste gebruiken!
gone

sleen42

Berichtdoor sleen42 » 13 Aug 2014, 23:27

Ga morgen even aan het bellen,bedankt.

Jeroen

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 15 Aug 2014, 08:29

Het is ook mogelijk om bij Rega in Ede je automaat te laten spoelen, dat schijnt ook een hoop problemen op te lossen.

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 15 Aug 2014, 15:41

Bakprobleem klinkt als dat bak in " noodprogramma" gaat.
Kan ook door vocht in de schakelaar worden veroorzaakt (ook eens gehad met onze Disco toen de snelweg ineens onder water stond). Kan ook komen doordat aircovocht precies op die schakelaar wordt gedruppeld.
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

sleen42

Berichtdoor sleen42 » 15 Aug 2014, 16:18

Slippen in de bak is volgens mij geen noodprogramma.Waarschijnlijk werd de bak te warm op de snelweg en schakelde daarom terug naar zijn drie om weer beter te koelen.Dus in zoverre de noodloop,maar de oorzaak zal echt wel in de bak zelf zitten ben ik bang.
Heb ondertussen een gereviseerde bak gevonden,ook nog in de buurt,moet hem er wel zelf onderweg halen met motor en tussenbak in 1 keer.

Kan iemand inschatten hoelang je daar mee bezig bent?Heb wel ervaring met sleutelen maar "gelukkig"nog niet met een Landrover :P .

Jeroen

sleen42

Berichtdoor sleen42 » 21 Aug 2014, 23:03

Zo,

bak ligt inmiddels thuis.Eronder vandaan ging erg vlot,2,5 uur werk,maar de voorkant werd wel uit de auto gezaagd zodat de motor met bak en tussenbak er zo uit konden met een telescooplader!Zal dit zelf toch maar anders doen :lol: .

Ben dus nu nog op zoek naar een voorbumper met de vierkante verstralers/mistlampen er onder in.Wie wat waar??

Jeroen

ikke jelle

Berichtdoor ikke jelle » 29 Aug 2014, 20:31

welkom op het forum

ja als je kan/mag zagen in de donor dan gaat het een stuk makkelijker.
succes met de reparatie.
groet jelle

sleen42

Berichtdoor sleen42 » 02 Dec 2014, 23:30

Zo,goedkoop,duurkoop :(

Bak is helaas weer overleden.Begon met een beetje lawaai te maken maar ik was onderweg om een boot te halen in nederland en ben dus door gereden :evil: .Op de terugweg op de snelweg begon hij wat te slippen?in ieder geval viel de aandrijving telkens even weg.(pomp??)
En een aantal kilometer verder gaf hij nog een paar hikken en toen was het gebeurd.Gelukkig wel verzekerd voor het afslepen,daarom ook door gereden want op de heenweg stilstaan is een beetje raar.Eerst nog even een boot ophalen met de afsleepwagen en daarna terug naar Duitsland :geek: .

Dus auto staat nu thuis en ik nog niet de moed opbrengen om er onder te gaan liggen...is al 2 weken geleden :cry: .Wat nu?Ik denk er hard over om een andere auto te kopen(Rexton,ML of een Cherokee met 2.7 diesel)maar eigenlijk is het wel zonde van de auto.Op zich liep hij best goed.Oké, met een totaal terrein gewicht van 6100KG had hij wat moeite :o Toch misschien weer klaar maken is denk ik het verstandigste maar hoe?Heb snel een andere auto nodig voor de trailer en als ik het weer zelf moet doen op de grond in de schuur,met alleen een krik,dan duurt het weer 3 dagen...Het zou ook best kunnen zijn dat de flexplaat het begeven heeft want als de motor loopt dan maakt het best wel een ongezond geluid :twisted:

Wie geeft het juiste advies?Zonder dat ik meteen een dikke rekening gepresenteerd krijg?Hij moet eigenlijk weer klaar voor een redelijke prijs,daarom had ik er ook een gebruikte bak onder gezet,met de gevolgen hier...weer wat geleerd!

De weg naar de dealer weet ik te vinden maar de weg naar het geldpotje daarvoor helaas niet.

Jeroen

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Dec 2014, 23:34

bel peter de koning even morgen.... die is niet duur.... zie eerdere post in dit topic voor de gegevens....

ik zet geen prijzen openbaar, maar het viel mij heel erg mee wat een andere bak, plus de revisie daarvan plus uit en inbouw me gekost heeft.

ik weet dat de koppelomvormer maar een heeel klein stukje in de pomp steekt, als je de bak monteerd moet je de ruimte tussen flexplaat en koppelomvormer checken en zonodig opvullen, als je een te grote ruimte hebt en gewoon vastdraait trek je de koppelomvormer iets naar de motor waardoor ie niet voldoende in de pomp steekt en dan kan ie doorslippen in de vertanding waarmee de koppelomvormer in de pomp steekt voor de aandrijving van de pomp.....
gone

Terug naar “Nieuw op het forum”