Hallo heren,
Ik zie dit bericht nu pas omdat hij door de laatste posting weer boven komt drijven.
Ten eerste (en als aanvulling op wat ik toentertijd in het topic zelf heb geschreven): Dank voor alle reacties. Ik heb inderdaad meerdere sms-jes ontvangen met bruikbare tips en ook in het forum zelf. Die sms-jes heb ik op geantwoord, hoop dat dat is aangekomen.
Nog even hoe het is afgelopen:
De nieuwe koppakking is uiteindelijk via een Russisch distributiekanaal van Moskou naar Zlatoust gekomen, duurde een kleine week. Opsturen vanuit NL of UK had geen zin vanwege de net op dat moment opkomende boycot: geen enkele leverancier kon garanderen dat het aan zou komen en al helemaal niet hoe wanneer. Vandaar mijn oproep voor bronnen in Rusland.
Met het demonteren bleken ook scheurtjes in de cylinderkop. Daar hebben we nog contact met Rob Stewart over gehad die ons ook goed advies heeft gegeven.
Al met al is die LaRo met een nieuwe pakking en de oude cylinderkop niet verder mee oostwaarts gegaan. De turbo bleek ook kapot. Na bij elkaar een ruime week wachten en repareren (met veel hulp van locals!) is de auto op eigen kracht retour naar Nederland gereden, waar ze behouden zijn aangekomen. Inmiddels is hij gerepareerd en rijdt weer!
De overige twee auto's zijn verder gegaan en hebben de trip tot aan de grens van Kazachstan met China en Mongolië (en weer terug) zonder echte problemen volbracht.
Dank voor jullie input!
Groet,
Ernst