Ik heb vandaag mijn brandstoftank schoongespoten en heb nu lekkage aan beide kopse kanten van de tank. Is dit een standaard probleem bij de oude types en is daar wat aan te doen.
kan ik het vanaf de buitekant dicht lassen of solderen, coating aan de binnenkant of de tank maar vervangen.
lekkage brandstoftank serie 2A
- frank serie 2a1960
Re: lekkage brandstoftank serie 2A
Afhankelijk van de schade en je eigen vaardigheden kun je erg veel repareren aan een tank. Natuurlijk wel even zorgen dat de benzinedamper eruit zijn maar da's ook nie echt een kunst. Al doen sommigen hier alsof het werken aan een benzine of dieseltank gevaarlijker is dan dansen op een landmijn, ik heb er genoeg aangepast en gerepareerd. Uiteindelijk is het een blikken doos die gelast, gesoldeerd of wat dan ook kan worden.
Is de schade groot of de rest ook matig is simpelweg vervangen natuurlijk ook een optie.

Is de schade groot of de rest ook matig is simpelweg vervangen natuurlijk ook een optie.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
- frank serie 2a1960
tank is met water hoge druk van binnen uit gereinigd maar de gaten zitten precies onder de overgang van tank naar bevestigingsframe.
kun je dit schoonspuiten en dan aan de bovenzijde dicht solderen?
kun je dit schoonspuiten en dan aan de bovenzijde dicht solderen?
Als je het al soldeert dan is hardsoldeer denk ik de beste oplossing. Maar of je last of soldeert met een acetyleen brander maakt dat weinig uit voor eventueel brandstof restje in de kiertjes.
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
- frank serie 2a1960
Heb net gegoogeld en een nieuwe tank is 100 pond met nog wat verzendkosten. weet iemand of je in Nederland een goede 2e hands tank kunt vinden voor minder.
Marktplaats, Janssen used parts, Ron Bolleboom, Ter Horst kunnen een optie zijn. Bel ze gewoon even dan weet je het.
Edit: Marktplaats kun je niet bellen natuurlijk, even kijken dus
Groet Jan
Edit: Marktplaats kun je niet bellen natuurlijk, even kijken dus
Groet Jan
Laatst gewijzigd door JanTD5 op 28 Jul 2014, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Schoonstralen met glasparel, zand of fijne grit. Dan zie je precies hoe groot de schade is en of repareren zinvol is. 
Edward van Vugt
Bij de lekke tank van mijn 109 (is een 68ltr tank net voor de achterbalk) heb ik niet de moeite genomen voor een tankreparatie. lekte ook op onduidelijke plaatsen, (leek meer zweten dan dat ik gaatjes kon ontdekken) maar genoeg voor ca een druppel per seconde.
Een nieuwe was makkelijk besteld en doet het gelijk weer goed voor een lange tijd.
(en de doos waar die in kwam is al tijden een prachtig speel object voor mijn witte huistijgertje
)
Fenna
Een nieuwe was makkelijk besteld en doet het gelijk weer goed voor een lange tijd.
(en de doos waar die in kwam is al tijden een prachtig speel object voor mijn witte huistijgertje
Fenna

Edward schreef:Schoonstralen met glasparel, zand of fijne grit. Dan zie je precies hoe groot de schade is en of repareren zinvol is.
Als je dat zelf kunt is het wel een optie maar als je het moet uitbesteden ben je al weer een paar tientjes verder en dan heb je nog steeds het risico dat je besluit om een nieuwe tank te kopen. Ik zit er ook al een tijdje tegen aan te hikken maar zodra het financieel kan komt er gewoon een nieuwe tank onder. Al twijfel ik een beetje over de tank die in onze reclame-rover hangt. Twee buitenvullers is natuurlijk ook aantrekkelijk...
Persoonlijk denk ik dat als een tank is gaan lekken door ouderdom (niet door een schade) je heel goed moet (kunnen) kijken naar de hele tank voor je iets gaat repareren. Als de rest over een jaar of twee ook gaat blijf je aan het werk. En dat heb je met een Series natuurlijk al genoeg.
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
- frank serie 2a1960
lekkage komt door een constructiefout in de tank. Om onduidelijke reden hebben ze de bevestigingsplaat die om de tank zit aan de bovenzijde niet afgelast en aan de onderkant geen gaatje in gelaten waardoor daar water in komt. door de roest zijn de kettinglassen uit de tank gedrukt. Gister in het donker met een zaklamp gekeken en over heel de breedte zie je speldekop gaatjes, als je dan nog moet gaan stralen of slijpen houd je niks over. nieuw is de beste optie en deze dan direct met kit afdichten dan kan het weer 50 jaar mee.
bedankt voor de info van jullie zijde.
bedankt voor de info van jullie zijde.