Hi,
Nieuw hier en op zoek naar een youngtimer Defender 90. Ben gecharmeerd van softtop, maar zie veel varianten. Worden niet veel aangeboden, maar lees nu dat er ook van hardtop relatief eenvoudig mbv kits als bijvoorbeeld van Exmoor omgebouwd kan worden.
1. Heeft iemand ervaring waarop te letten bij aanschaf van hardtop als je het doel hebt er een softtop van te maken?
2. Is het inderdaad te doen om per seizoen om te bouwen van hard naar soft en vv. Iemand 'stappenplan' ?
3. Enig idee van de kosten in totaal?
En natuurlijk zijn alle andere tips op dit thema welkom!
Gr.
Jan Kees
1990 90 van hard naar softtop
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: 1990 90 van hard naar softtop
een defender is een mecano doos, ze kunnen allemaal omgebouwd worden naar andere varianten met dezelfde wielbasis...
over ombouw van soft naar hardtop en viceversa is al zat geschreven... zie zoekfunktie
over ombouw van soft naar hardtop en viceversa is al zat geschreven... zie zoekfunktie
gone
- ToyRoverlander
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58
Re: 1990 90 van hard naar softtop
Even eraan toevoegen dat de 110's wel 2deurs moeten zijn, dan is alles om te wisselen. Van een 4deurs een softtop maken is ietsiepietsie meer werk
Ja je kan voor de zomer naar een softtop en dan voor de winter weer de hardtop erop zetten. Het is even wat werk maar de softtop is heerlijk in de zomer maar wat minder heerlijk in de winter..
Bij de eerste rit met een softtop op de snelweg ga je je geheid een keer rotschrikken als het doek opeens een harde klap geeft door de wind
Ja je kan voor de zomer naar een softtop en dan voor de winter weer de hardtop erop zetten. Het is even wat werk maar de softtop is heerlijk in de zomer maar wat minder heerlijk in de winter..
Bij de eerste rit met een softtop op de snelweg ga je je geheid een keer rotschrikken als het doek opeens een harde klap geeft door de wind
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
Re: 1990 90 van hard naar softtop
Een Defender 90 hard top zal doorgaans op grijs kenteken staan. Op het kenteken staat ook hardtop vermeld. (dat was tenminste zo, geen idee hoe het met de nieuwe pas is).
Rij je het ding ook zakelijk zou ik wel even met de Rdw afstemmen of het nodig is dat de soft top vermeld wordt of niet.
Rij je het ding ook zakelijk zou ik wel even met de Rdw afstemmen of het nodig is dat de soft top vermeld wordt of niet.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
LaroDenDolder
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 28 Jul 2014, 20:13
Re: 1990 90 van hard naar softtop
Thanks voor de snelle antwoorden. Ik had inderdaad al een en ander gevonden. Vooral ook op Engelstalige site(s). De meeste items zijn gedateerd. Maakt voor de auto niet veel uit, wel voor overzicht van actuele aanbieders van ombouw accessoires en ook voor ervaringen.
Ik ga overigens voor een hard-/softtop op geel kenteken. Mocht ik nieuwe inzichten krijgen over issues met RDW of soortgelijk, zal ik ze posten.
Ik ga overigens voor een hard-/softtop op geel kenteken. Mocht ik nieuwe inzichten krijgen over issues met RDW of soortgelijk, zal ik ze posten.
Re: 1990 90 van hard naar softtop
Hoe is het ermee?
Ik ben nl. wel benieuwd. Ben hardstikke tevreden met die van mij maar vind een softtop eigenlijk veel mooier!
Ben dus benieuwd naar ervaringen enz.
Ik ben nl. wel benieuwd. Ben hardstikke tevreden met die van mij maar vind een softtop eigenlijk veel mooier!
Ben dus benieuwd naar ervaringen enz.
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: 1990 90 van hard naar softtop
sinds 8 september 2014 niet meer aktief op het forum geweest.... wellicht heeft ie de auto nieteens meer
gone
Re: 1990 90 van hard naar softtop
Die van mij ging inderdaad elk voorjaar van hard naar soft top en omgekeerd in het najaar.
Dat ombouwen is goed te doen in je eentje, ik deed er een middag over, zowel heen als terug.
De hardtop ging aan een 'fietsophang constructie' 10 centimeter omhoog en ik reed de auto er zo onderuit.
Nu doe ik dat niet meer, gezien de wegenbelasting rij ik de wintermaanden niet en is ie constant softtop.
Dat ombouwen is goed te doen in je eentje, ik deed er een middag over, zowel heen als terug.
De hardtop ging aan een 'fietsophang constructie' 10 centimeter omhoog en ik reed de auto er zo onderuit.
Nu doe ik dat niet meer, gezien de wegenbelasting rij ik de wintermaanden niet en is ie constant softtop.
Mark. 1985 RHD 90 V8 cstw
Re: 1990 90 van hard naar softtop
o en ik heb ooit voor iemand een beschrijving gemaakt van hoe de ombouw in zijn werk gaat, wat je nodig hebt en wat het kost.
Mocht iemand interesse hebben, stuur maar een pb.
Mocht iemand interesse hebben, stuur maar een pb.
Mark. 1985 RHD 90 V8 cstw
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten