Liefhebbers,
Na jaren van nadenken verleden week de knoop doorgehakt en een gedocumenteerde P38 2.5 DSE aangeschaft. In het verleden met name nieuwe auto's gereden (zakelijk) en prive een Saab 9-3 Aero uit 2001. Combinatie met liefhebberij en in 2015 de mogelijkheid tot zakelijk rijden dus gunstiger qua afschrijving enz. nu de knoop doorgehakt.
Zitten wel wat werkzaamheden aan, interieur is vrij vies (wordt aan gewerkt) en op een of andere manier wordt soms de motor wat warm. Van het weekend wat water bij gevuld en nu gaat het goed. Wel lekt er vloeistof aan de bestuurder kant op de linkervoet. Waar het vandaan komt en hoe te verhelpen is nog even de vraag.
Qua rijden, wennen aan met name het gebrek aan vermogen maar de zit en het gevoel is heerlijk.
Foto's volgen! Betreft een blauwe met creme leder. Oa schuifdak, navi, alles electrisch dus luxe te over.
Gr!
Freddyb- Range Rover P38 2.5 DSE
Re: Freddyb- Range Rover P38 2.5 DSE
Die vloeistof die op je voet drupt is grote kans een verstopte afvoer van de airco. Dat is dus condenswater en vrij onschuldig. Onder de wagen zitten naast de transmissie rubber "eendebekjes" die verkleven. Als je die een keer inknijpt komt het water eruit, dus kijk uit waar je gaat liggen. (been there)
Kijk ook even of alle radiateurs goed schoon zijn en als ie koelvloeistof blijft verbruiken op zoek naar lekken. Kan natuurlijk zijn dat het vocht in het interieur van een lekke kachelradiateur komt.
Ik heb met mijn DSE ruim 100K probleemloze kilometers gedraaid tot ik em platreed! Fijnste wagen die ik ooit heb gehad.
Kijk ook even of alle radiateurs goed schoon zijn en als ie koelvloeistof blijft verbruiken op zoek naar lekken. Kan natuurlijk zijn dat het vocht in het interieur van een lekke kachelradiateur komt.
Ik heb met mijn DSE ruim 100K probleemloze kilometers gedraaid tot ik em platreed! Fijnste wagen die ik ooit heb gehad.
Laatst gewijzigd door Edward op 22 Jul 2014, 15:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Hallo Edward,
Dan gaan we daar eens naar kijken inderdaad. Het is een hele fijne auto tot nu toe met wat aandachtspunten. Daar gaan we wat tijd en energie in steken zodat hij weer helemaal fris is straks!
Wellicht tot ziens!
Dan gaan we daar eens naar kijken inderdaad. Het is een hele fijne auto tot nu toe met wat aandachtspunten. Daar gaan we wat tijd en energie in steken zodat hij weer helemaal fris is straks!
Wellicht tot ziens!
- ikke jelle
-
Roger B.
iets minder florisante geschiedenis met de DSE, gekocht met 143.500km op teller, na oa. automaatrevisie, ruilmotor, nu 202.500km op teller.....maar is nog steeds heerlijke auto.
ook welkom hier, altijd leuk dat er meer p38 rijders zich aanmelden.
groetjes
Roger
ook welkom hier, altijd leuk dat er meer p38 rijders zich aanmelden.
groetjes
Roger
gone
Terug naar “Nieuw op het forum”