Oude 3.5 voor D2

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roamer
Berichten: 193
Lid geworden op: 01 Nov 2006, 19:13
Contact:

Oude 3.5 voor D2

Berichtdoor Roamer » 14 Jun 2014, 12:16

Luitjes,

Ben bezig met een experiment en al ver gevorderd.
Letterlijk het enige waar ik mee zit is het bevestigen van het plaatje dat de Dooiepuntsensor op z'n plaats moet houden.
Heeft iemand hier ervaring mee/weet hoe je dit het best kunt doen?

garoete,

Percy
Percy



Series 3 Lightweight diesel

Disco 2

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Oude 3.5 voor D2

Berichtdoor Roger B. » 14 Jun 2014, 13:49

vat het effe niet... ben je nu een 3,5 blok aan het voorzien dan de elektronica en andere componenten van een D2 v8 motor? hoe pak je 400cc te weinig aan ivm inspuiting en dergelijke, de ontstekingspoot die de 4.0 niet heeft? en bovenal... waarom begin je er aan...? leg er dan een ander v8 blok in dat meer doet zou ik denken

maar een iets duidelijker verhaal helpt in het verkrijgen van input waar je iets mee kan..
gone

Roamer
Berichten: 193
Lid geworden op: 01 Nov 2006, 19:13
Contact:

Re: Oude 3.5 voor D2

Berichtdoor Roamer » 14 Jun 2014, 16:36

Ik weet niet hoe ik de vraag duidelijker kan stellen.
Hoe kun je het beste de bracket in het oude model blok monteren.
Percy





Series 3 Lightweight diesel


Disco 2

Gebruikersavatar
JanTD5
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 Jan 2010, 16:09
Locatie: Lelystad

Re: Oude 3.5 voor D2

Berichtdoor JanTD5 » 14 Jun 2014, 16:40

Een foto doet vaak de boel duidelijker maken. Heb je het plaatje voor die sensor en eventueel de beoogde locatie?

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Oude 3.5 voor D2

Berichtdoor Roger B. » 14 Jun 2014, 16:54

Roamer schreef:Ik weet niet hoe ik de vraag duidelijker kan stellen.
Hoe kun je het beste de bracket in het oude model blok monteren.

niet......

er is een 3,5 efi geweest, had die geen BDP sensor? hoe is het daar gedaan ?
gone

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Oude 3.5 voor D2

Berichtdoor RobStewart » 15 Jun 2014, 09:13

Roamer schreef:Ik weet niet hoe ik de vraag duidelijker kan stellen.


... the question is simple enough, it's just the answer I'm struggling with. :lol: :lol: :lol:

So to make it easier for the others this is what you are talking about
CKP V8 D2.jpg


Now the thing about the 3.5 in comparison to the 3.9SFI (that's the Efi with an electronic ignition pack and no distributor) is that the engine block itself is totally different on the right hand side as the CKP goes through the back of the block to pick up on the flywheel/drive plate.

The 3.5 obviously doesn't have the mounting hole and actually the casting is a different shape too just to make it interesting.

Now thinking about it a bit laterally then you could just bolt it on somewhere else like the bottom plate, however it doesn't work that way as the point on the flywheel and the position of the sensor obviously have to match to the TDC of No1.

... and therein lies my problem as its a pretty exact place.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten