Luitjes,
Ben bezig met een experiment en al ver gevorderd.
Letterlijk het enige waar ik mee zit is het bevestigen van het plaatje dat de Dooiepuntsensor op z'n plaats moet houden.
Heeft iemand hier ervaring mee/weet hoe je dit het best kunt doen?
garoete,
Percy
Oude 3.5 voor D2
Oude 3.5 voor D2
Percy
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Oude 3.5 voor D2
vat het effe niet... ben je nu een 3,5 blok aan het voorzien dan de elektronica en andere componenten van een D2 v8 motor? hoe pak je 400cc te weinig aan ivm inspuiting en dergelijke, de ontstekingspoot die de 4.0 niet heeft? en bovenal... waarom begin je er aan...? leg er dan een ander v8 blok in dat meer doet zou ik denken
maar een iets duidelijker verhaal helpt in het verkrijgen van input waar je iets mee kan..
maar een iets duidelijker verhaal helpt in het verkrijgen van input waar je iets mee kan..
gone
Re: Oude 3.5 voor D2
Ik weet niet hoe ik de vraag duidelijker kan stellen.
Hoe kun je het beste de bracket in het oude model blok monteren.
Hoe kun je het beste de bracket in het oude model blok monteren.
Percy
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Re: Oude 3.5 voor D2
Een foto doet vaak de boel duidelijker maken. Heb je het plaatje voor die sensor en eventueel de beoogde locatie?
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Oude 3.5 voor D2
Roamer schreef:Ik weet niet hoe ik de vraag duidelijker kan stellen.
Hoe kun je het beste de bracket in het oude model blok monteren.
niet......
er is een 3,5 efi geweest, had die geen BDP sensor? hoe is het daar gedaan ?
gone
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Oude 3.5 voor D2
Roamer schreef:Ik weet niet hoe ik de vraag duidelijker kan stellen.
... the question is simple enough, it's just the answer I'm struggling with.
So to make it easier for the others this is what you are talking about
Now the thing about the 3.5 in comparison to the 3.9SFI (that's the Efi with an electronic ignition pack and no distributor) is that the engine block itself is totally different on the right hand side as the CKP goes through the back of the block to pick up on the flywheel/drive plate.
The 3.5 obviously doesn't have the mounting hole and actually the casting is a different shape too just to make it interesting.
Now thinking about it a bit laterally then you could just bolt it on somewhere else like the bottom plate, however it doesn't work that way as the point on the flywheel and the position of the sensor obviously have to match to the TDC of No1.
... and therein lies my problem as its a pretty exact place.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten