Bedrading motor

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Bodacious

Bedrading motor

Berichtdoor Bodacious » 11 Jun 2014, 00:54

Ben nu bezig met de bedrading en ben nu redelijk ver gekomen, echter kan er twee niet terug vinden?? :?

Aan de motor bedrading zitten vanaf de stekker op een gegeven moment een splitsing naar de startmotor, dynamo, watertemp etc. Echter de Wit en de Wit/ Paars??? Ik zou niet weten waar, moeten ze naar de bobine??

Zie hieronder een foto van de bedrading.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/U ... directlink

ppw

Re: Bedrading motor

Berichtdoor ppw » 11 Jun 2014, 06:37

"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 11 Jun 2014, 08:28

Bodacious schreef:Ben nu bezig met de bedrading en ben nu redelijk ver gekomen, echter kan er twee niet terug vinden?? :?

... it really depends on if you are using a standard coil/distributor set up or the later coil/ignition module/distributor set up.

This is the wiring diagram for the V8 carb 110.

V8 Wiring Diagram.pdf
(225.76 KiB) 187 keer gedownload

If you look at Nos 67, 68, 78, 79 etc then you'll start to get the idea, also before you connect anything then I would be checking that the wires are giving the correct feeds or earths with a multi meter.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Bodacious

Berichtdoor Bodacious » 12 Jun 2014, 20:50

Volgens mij zijn de bobine en de dynamo niet standaard, ik heb de motor namelijk via de MOD uit de UK gehaald. Dus het zal ietwat gemodificeerd zijn ;) voor zover dat gaat natuurlijk. Ik heb er ook een foto van gemaakt zie hieronder.

Van de bobine loopt er ook een rode draad met 2 aansluitpunten naar ??? 1 richting aansluitstuk bij dynamo? Klopt dat? :roll: Waar is het 2e aansluitstuk dan voor?

Rob ik heb het schema gelezen, maar als leek blijkt het soms ingewikkelder dan het waarschijnlijk in het echt is. :oops: Ik heb dan toch een aantal vragen:
* Klopt het dat er de aarde aansluiting vanaf de dynamo direct op het chassis wordt geplaatst?
* Moet er altijd een ballast resistor voor de dynamo zitten? Ik kan mee niet meer heugen dat ik hem bij de vorige motor heb gedemonteerd.
* Waar op de dynamo dient hij dan te worden geplaatst? Ik heb er nog twee plaatsen voor boven achterzijde dynamo.

Ik denk dat het gehele bedradingverhaal voor mij de allergrootste uitdaging is van dit gehele project. :roll:
Alvast bedankt
Bijlagen
DSCN3024.1.jpg
Wit en wit/ paarse bedrading
DSCN3023.1.jpg
ex-MOD bobine en dynamo.

Bodacious

Berichtdoor Bodacious » 13 Jun 2014, 09:08

Heb nog een vraag... Welk onderdeel nummer heeft de ballast resistor voor een '85 110 3.5 V8? :D

RobStewart schreef:
Bodacious schreef:Ben nu bezig met de bedrading en ben nu redelijk ver gekomen, echter kan er twee niet terug vinden?? :?

... it really depends on if you are using a standard coil/distributor set up or the later coil/ignition module/distributor set up.

This is the wiring diagram for the V8 carb 110.

V8 Wiring Diagram.pdf

If you look at Nos 67, 68, 78, 79 etc then you'll start to get the idea, also before you connect anything then I would be checking that the wires are giving the correct feeds or earths with a multi meter.

Rob

ppw

Berichtdoor ppw » 13 Jun 2014, 09:17

"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Bodacious

Berichtdoor Bodacious » 17 Jun 2014, 13:39

Ik heb nog even zitten zoeken op het forum en lees dat bij een 12v bobine het niet nodig is om een voorschakelweerstand er tussen te zetten. Nu heb ik een Lucas DLB198= 12V, dus aanschaf is niet nodig.

PPW in ieder geval bedankt voor het meekijken. :D

Terug naar “Techniek”