nieuw frank serie 2a1960

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
frank serie 2a1960

nieuw frank serie 2a1960

Berichtdoor frank serie 2a1960 » 04 Jun 2014, 14:58

Hallo allemaal
Ik meld mij bij dit forum aan om wat info in te winnen.
Ik ben in het bezit van een serie 2a uit 1960 en weet niet wat ik er mee aan moet. verkopen of opknappen?
Ik heb de auto al langere tijd in mijn bezit en het wordt tijd om de knoop door te hakken. mijn vraag is wie heeft er ervaring met het opknappen van zoon auto en wat gaat dat ongeveer kosten. Chasie is helemaal goed en er zit veel nieuw spul in de auto zoals de zittingen, deuren, pookrubbers, verlichting, nieuwe remleiding, remcilinders, complete uitlaat en nog meer spul.
De stuurkogels zijn vervangen door kogels van een rangrover en dit project is nog niet af omdat de stuurstang nu niet meer past.
heeft iemand een idicatie wat prijs betreft zowel voor verkoop als voor opknappen ik moet gaan rekenen
Frank

ikke jelle

Re: nieuw frank serie 2a1960

Berichtdoor ikke jelle » 04 Jun 2014, 18:31

welkom hier

niet verkopen natuurlijk :mrgreen:

wat de kosten betreft is moeilijk te zeggen hoe gek wil je het maken :?:
makkelijkste indicatie krijg je denk ik door een lijstje te maken bij paddocks van wat je nog nodig hebt voor bv minimaal apk.dat is niet veel
maar een 2a zit niet veel op dus dat valt weer mee en het sleutelt makkelijk ;)
zo'n grote mecano doos
groet jelle

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 06 Jun 2014, 15:37

Die stuurkogels vervang je voor een paar tientjes door nieuwe 'oude'. Past de stang ook gewoon weer. Als je al overweegt de auto te verkopen dan verdien je er het meest aan wanneer deze in zo origineel mogelijke staat is. Verder hangt het er echt vanaf wat er nog gedaan moet worden. Als je de auto al 6 jaar hebt dan staat ie blijkbaar niet echt in de weg en hoef je dus ook geen haast te maken. Kan je er gewoon aan werken wanneer je geld en tijd hebt. Zelf vind ik het klussen aan mijn Series 1 ondanks de fysieke inspanning erg ontspannend.
;)
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

frank serie 2a1960

Berichtdoor frank serie 2a1960 » 17 Jul 2014, 23:39

Inmiddels toch maar gestart met het opknappen van de serie 2A.
tot nu toe zit het mee en gaat alles normaal los en de motor start zonder problemen na een stop van een jaar of 10.
Het probleem wat nu opgelost moet worden is dat de koppeling niet meer werkt maar daar vinden we wel een oplossing voor. Auto is vanaf de voorkant tot aan de bak volledig gestript op het schutboord na dus we kunnen overal bij en het lijkt erop dat alles nog werkt.
Ik zal de volgende keer een foto invoegen.

ikke jelle

Berichtdoor ikke jelle » 18 Jul 2014, 06:28

misschien een leuke voor de projecten :D
ben benieuwd naar foto's.
groet jelle

Terug naar “Nieuw op het forum”