als nieuweling vond ik het toch wel even leuk om me voor te stellen. Heb sinds kort een mooie donkerblauwe disco II V8 automaat uit 2002 en ben meteen maar lid geworden van LRCH.
Ben nog in grote verwarring wat ik allemaal met de auto kan en ga doen. En na wat eerste garagerekeningen (vervangen luchtbalgen, oplossen 3 amigo's en nog wat dingetjes) heb ik meteen geleerd enig geduld in mijn wensen in te bouwen
Heb verder nog veel ontwikkelmogelijkheden voor terreinrijden en ben me dus eerst maar eens gaan verdiepen in greenlanen (voor zover ik nu begrijp de overzichtelijker vorm van outdoor landrover rijden).
(zo twijfel ik ook nog over de anwb terreinrijd cursus, maar vraag me af wat ik daar met een disco te zoeken heb tussen vw tiguans)
De auto staat nog op echte asfalt banden, dus daar moet ik naar verwachting wel iets aan gaan doen. maar in 18 inch (255/55/18) is daar ook weer niet alle keus in begrijp ik nu. Op dit forum word ik daar niet helemaal wijs uit.
de wensen zijn: af en toe terreinrijden en een beetje normaal op de weg kunnen blijven rijden. liefst een band die ik in de winter kan blijven rijden want heb niet zo'n zin om telkens te moeten wisselen of op korte termijn 2 setjes banden te moeten kopen (dus all season? of een AT band met sneeuwvlokje? of niet zeuren en er ook meteen een setje 16 inch velgen bij kopen?)
(vredestein quatrac 3 suv of general grabber AT zijn er in mijn velgmaat (of AT2, maar die lijken me wat te lomp).
Wijnand