Import Serie II CO2 en cat.waarde
-
Stonedrive
Import Serie II CO2 en cat.waarde
Voor de belastingdienst moet ik voor import van een Serie II LR 88 (1958) de catalogus prijs van destijds weten alsook de CO2 waarde... Weet iemand waar ik deze kan vinden of wat evt. de waardes zijn?
- arjan_de_jong
Re: Import Serie II CO2 en cat.waarde
Ik heb bij invoeren van mijn s3 gewoon gegokt. Belanstingdiest te plekke wist het ook niet en vond dit prima. Auto is toch bpm vrij.
Co2 is mij toen niet ongevraagd. Zover ik weet maakt de co2 niet uit voor zo'n oude auto. Iig niet voor de APK pas ergens in de jaren 70 moet dit gemeten worden dacht ik.
Co2 is mij toen niet ongevraagd. Zover ik weet maakt de co2 niet uit voor zo'n oude auto. Iig niet voor de APK pas ergens in de jaren 70 moet dit gemeten worden dacht ik.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)
-
Landmarcs
arjan_de_jong schreef:Ik heb bij invoeren van mijn s3 gewoon gegokt. Belanstingdiest te plekke wist het ook niet en vond dit prima. Auto is toch bpm vrij.
CO2 is geen CO. CO wordt vanaf bouwjaar 19... gemeten, CO2 bepaalt de "slurptax", en vrijwel zeker is beide hier niet van toepassing.
O ja: CO is acuut en bij lage concentraties dodelijk, CO2 pas op langere termijn en/of bij hoge concentraties, en is daarnaast een broeikasgas (dus qua oplossing voor de wereldproblemen zijn we beter af met wat teveel CO).
Groeten MarcS
De wereld / aarde heeft in haar bestaan al heel wat meer te verduren gehad dan wat wij 'global warming' noemen, als effect van onze aanwezigheid, en die wereld is er nog steeds. Daar kunnen wij als mens niet echt iets aan verpesten zou je onze hedendaagse negatieve bijdrage aan een slechte ontwikkeling van het leefmilieu in de lengte der tijd zien.
Dit terzijde.
Dit terzijde.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
-
Landmarcs
ErwinD90 schreef:De wereld / aarde heeft in haar bestaan al heel wat meer te verduren gehad dan wat wij 'global warming' noemen, als effect van onze aanwezigheid, en die wereld is er nog steeds. Daar kunnen wij als mens niet echt iets aan verpesten zou je onze hedendaagse negatieve bijdrage aan een slechte ontwikkeling van het leefmilieu in de lengte der tijd zien.
Dit terzijde.
Dit "Dit terzijde" is geheel juist.
Geologisch gezien zijn wij (de mensheid) slechts een rimpeling.
De mensheid heeft een ambivalente houding ten opzichte van het leven: enerzijds zie je zelfvernietiging en anderzijds de onsterfelijkheidswens
Een "klimaat-excursie" (zelfs al gaat het om een op geologische tijdschaal normaal fenomeen) is voor de mensheid, en vooral voor onze "cultuur" echter letterlijk en zeker figuurlijk dodelijk. De klimaat-bandbreedte waarbinnen je 7 tot 10 miljard wereldburgers min of meer acceptabel in leven kunt houden is zorgelijk smal.
Groeten MarcS
PS Op de geologische tijdschaal gezien is de auto minder als een oog-knippering: maar binnen dit perspectief heeft roestbestrijding en zelfs olieverversen ook geen enkele zin.
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor