Mede lotgenoten,
Ik ben mijn series 3 aan het opknappen. Nu wil ik de body cappings en het voorruit frame weer in een zelfde kleur hebben zonder dit te laten galvaniseren. Wie kent er een behandel methode om de zink achtige look te krijgen?
Heet verzinken
Re: Heet verzinken
Je hebt zink spray, dat is wat grijzer en doffer dan echt verzinken. Nu is verzinken niet idioot duur voor €90.- ex mag je tot 50kg bellen. Alleen zijn jou body cappings waarschijnlijk al eens eerder verzinkt. Dus dat zou je eerst moeten ontzinken om te kunnen verzinken. Misschien is oppoetsen met schotchbrite en dan zijde glans blanke lak er overheen iets?
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
- ikke jelle
sqoperen (of hoe je dat ook schrijft )
dat is wel grof evt afwerken met een zink spray wordt het ook wat gladder.
er is ook verf op zink basis om te kwasten maar kan het zo gauw niet vinden op google.
idee van jan met de lak erover lijkt me ook wel mooi trouwens.
dat is wel grof evt afwerken met een zink spray wordt het ook wat gladder.
er is ook verf op zink basis om te kwasten maar kan het zo gauw niet vinden op google.
idee van jan met de lak erover lijkt me ook wel mooi trouwens.
groet jelle
-
Roger B.
Jweeda schreef:Mede lotgenoten,
Ik ben mijn series 3 aan het opknappen. Nu wil ik de body cappings en het voorruit frame weer in een zelfde kleur hebben zonder dit te laten galvaniseren. Wie kent er een behandel methode om de zink achtige look te krijgen?
waarom eigenlijk niet verzinken?? als je het verzinkt wil laten uitzien.... waarom verzink je het dan niet?
gone
- roelof soeteman
Misschien is het vloeken in de kerk, maar die van mij (waren in dezelfde kleur als de rest van de body) heb ik met Hammarite aluminiumverf gedaan. Resultaat vind ik iets te licht eigenlijk. Ga binnenkort de hamerslag aluminiumkleur proberen, die zou donkerder moeten zijn. Als dat het nog niet is heeft hammerite ook nog een donkerdere variant die ik dus als laatste ga proberen.... Als de body ooit uit elkaar gaat ga ik ze wel opnieuw laten verzinken, dat is het mooist maar vind ik nu even teveel werk.
Land Rover Series 3 SWB '79
Vroeger had Hammerite een hamerslag verf die in het grijs heel erg op verzinkt staal leek.
Geen idee of ze die nog voeren maar dat zal vast wel.
Geen idee of ze die nog voeren maar dat zal vast wel.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Dat is idd een hele goede optie die Edward aandraagt.
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Ik zie af en toe op de prik weleens wat voorbij komen over ZINGA, een of andere zinkcoating, schijnt goed te zijn. Geen ervaring mee en geen aandelen - een tip om eens bij te schrijven op het lijstje "te onderzoeken" ...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Ik heb enkele onderdelen al met Hammerite hamerslag behandeld, het resultaat vind ik best mooi geworden. Zie foto's bij Milady Landy facebook (onderstaande link).
Noem een echte Landy geen LaRo!
https://www.facebook.com/MiladyLandy
http://www.miladylandy.nl
Gert Jan ter Haar
Ik was de trotse eigenaar van Milady Landy (zelf gerestaureerde Series LWB 1980 met 200(t)DI), deze is verkocht.
En kort na de avonturen van Milady Landy in Afrika een Defender 130, 300TDi van 1998, verbouwd tot camper met hefdak.
Noem een echte Landy geen LaRo!
https://www.facebook.com/MiladyLandy
http://www.miladylandy.nl