Oliedrukschakelaar en diverse sensortjes

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Oliedrukschakelaar en diverse sensortjes

Berichtdoor Edward » 17 Apr 2014, 19:51

Weet iemand waar ik de oliedrukschakelaar moet zoeken bij een 2.4 Puma? Het valt niet mee om überhaupt het blok te zien tussen alle slangenzooi dus als iemand me een beetje op weg kan helpen zou dat fijn zijn. :D
Laatst gewijzigd door Edward op 18 Apr 2014, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Oliedrukschakelaar

Berichtdoor RobStewart » 17 Apr 2014, 20:08

... it's on the side of the cooler to the front of the filter housing, can't miss it but just in case

2.4 Puma Oil Pressure Switch.jpg


Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Oliedrukschakelaar

Berichtdoor Edward » 17 Apr 2014, 20:17

Top! Dank je wel, ga ik daar eens kijken. :D :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Oliedrukschakelaar en diverse sensortjes

Berichtdoor Edward » 18 Apr 2014, 22:46

Omdat ik eindelijk een Madman metertje heb voor in de 130 waar ik tig sensoren aan kan hangen ben ik de 130 vol aan het planten met diverse sensoren en voelers:

EGT in de uitlaat
Oliedruk meter in het blok
Olietemperatuur sensor in de tussenbak
Koelvloeistofniveau sensor in het expansievat

Nu wil ik nog een temperatuur sensor voor de koelvloeistof plaatsen en een olietemperatuur sensor in de hoofdbak. Weet iemand zo waar die makkelijk te plaatsen zijn?

En wat is de beste plek om de koelvloeistof temperatuur te meten? Gewoon in de bovenste radiatorslang een X-eng adapter zetten?
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten