Disco 3 2.7 TDV6 '05 EPB

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gvanderheijden

Disco 3 2.7 TDV6 '05 EPB

Berichtdoor Gvanderheijden » 16 Apr 2014, 15:56

Ik heb al veel gelezen over de EPB van de disco 3. bijgaand een filmpje wat die van mij doet. Ik heb de oplossing geprobeerd om hem uit te schakelen zoals Glenn voorstelde. Dat doet hij niet. Uiteraard kunnen we hem compleet vernieuwen of de zekering er uithalen zodat hij niet werkt. We hebben hem geprobeerd af te stellen. Ook zonder succes. Op het DISCO3.UK.CO forum heb ik eigenlijk geen duidelijke oplossing gevonden. Heeft iemand van jullie nog ideeen zonder alles compleet te vervangen.

https://www.youtube.com/watch?v=V25f3mi ... e=youtu.be

Hoor het graag.
Laatst gewijzigd door Gvanderheijden op 06 Jan 2015, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Grz,
Gerard

present: Discovery 3 SE TDV6 2005 manuel JAVA Black
past: 110 td5 CSW 2002
past: 110 td5 CSW 1999

Roger B.

Re: EPB Disco 3

Berichtdoor Roger B. » 16 Apr 2014, 16:42

:lol: :roll: hij piept....smeren dus... :roll: :roll: :lol: :lol:

ik rij nooit met een D3 .... wat gebeurt er als ie dit geluid maakt?? is dat als ie de parkeerrem inschakeld?

hoe werkt het systeem ? dit klinkt een beetje als de lagertjes van een elektromotor, dus als die rem "aangetrokken" wordt door een elektromotor is het mogelijk dat dat motortje het probleem is
gone

Rob Pt

Re: EPB Disco 3

Berichtdoor Rob Pt » 16 Apr 2014, 21:30

Dat is dus duidelijk het geluid van een zgn. screamer. Het beruchte EPB probleem bij de D3. Ik heb dat ook gehad met mijn D3 alleen had ik kennelijk geluk want afstellen door de dealer heeft het probleem verholpen. (klik)

Overigens als je de zekering verwijdert werkt je cruise-control ook niet meer !

Misschien kun je iets met het document (word-format) dat opent door deze link aan te klikken: http://www.disco3.co.uk/gallery/albums/ ... report.doc

Overigens stond op DISCO3.UK.CO ook een how to m.b.t. het afstellen maar die kan ik helaas niet meer vinden. Daar stonden ook hele duidelijke foto's bij van wat er eigenlijk in de EPB unit is gebeurd, mis is dus, als je dit probleem hebt. Misschien heb jij meer geluk met zoeken.

Verder kan ik je niet helpen want de D3 heb ik sinds nov. 2013 al niet meer en ik heb er daarom geen idee van of het probleem na het afstellen ook weggebleven is.

Succes
Rob

Edit: Toch weer gevonden How To - EPB repair/Unjam + Relatch
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

Terug naar “Techniek”