Hoi
Is het verwijderen van de carterpan bij een serie 3 alleen een kwestie van de bouten los draaien, ik krijg hem nl niet los
Jaap
carterpan
-
Roger B.
Re: carterpan
tja, als iemand er ooit kit tussen gesmeerd heeft kan ie goed vast zitten.
geen idee of ie normaal zonder gemonteerd wordt bij een series (en of dat bij alle motoren die in de series geleverd zijn ook hetzelfde is)
geen idee of ie normaal zonder gemonteerd wordt bij een series (en of dat bij alle motoren die in de series geleverd zijn ook hetzelfde is)
gone
ik krijg hem voor geen mogelijkheid los, ik zie wel verschillende randjes hoe zit dat dan, iemand een foto ? zodat ik weet waar ik de schroevendraaier tussen moet doen
jaap
jaap
-
Roger B.
Roger B. schreef:(en of dat bij alle motoren die in de series geleverd zijn ook hetzelfde is)
ik zal het even iets minder cryptisch zeggen... Wat voor motor gaat het over??? (of dat verschil maakt weet ik niet, maar voor het geval dat is het leveren van zoveel mogelijk info omtrent waar je mee bezig bent erg nuttig....... niet iedereen kent jouw auto en weet wat voor motor jij er in hebt
gone
@Roger. vlgs zijn nickname is zijn andere hobby een Ducati. Dus het moet wel snel, die antwoorden 
normaal is het een kwestie van de boutjes los en dan komt tie er onderuit. maar hij kan vast zitten omdat men misschien vloeibare pakking heeft gebruikt of omdat de pakking zelf plakt.
als je de pakking ziet zitten dan zou je het moeten kunnen voelen of het een normale pakking is of een kit / vloeibare pakking
voorzichtig een schroevendraaier of iets anders plats er tussen tikken en dan zou hij moeten komen.
als je de pakking ziet zitten dan zou je het moeten kunnen voelen of het een normale pakking is of een kit / vloeibare pakking
voorzichtig een schroevendraaier of iets anders plats er tussen tikken en dan zou hij moeten komen.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
laroisten
Klopt ik heb zelf een Ducati, mijn vriendin bezit de laro maar ik regel zover mogelijk het technische gedeelte. Het blok is een defender blok 2,5 NA diesel 4 cilinder. De carterpan is er ondertussen onderuit, dit wel met het nodige geweld, een stuk hout en een hamer. De pakking was keihard en brokkelt uit elkaar dus geen overbodige luxe deze te vervangen.
Jaap
Klopt ik heb zelf een Ducati, mijn vriendin bezit de laro maar ik regel zover mogelijk het technische gedeelte. Het blok is een defender blok 2,5 NA diesel 4 cilinder. De carterpan is er ondertussen onderuit, dit wel met het nodige geweld, een stuk hout en een hamer. De pakking was keihard en brokkelt uit elkaar dus geen overbodige luxe deze te vervangen.
Jaap
dat is idd geen overbodige luxe
.
even voor jouw informatie (geen idee of je er van op de hoogte bent), de 2.5NA is geen standaard series blok. dus voor onderdelen moet je even de parts manual van de early defender / 110 / 90 er bij pakken.
even voor jouw informatie (geen idee of je er van op de hoogte bent), de 2.5NA is geen standaard series blok. dus voor onderdelen moet je even de parts manual van de early defender / 110 / 90 er bij pakken.
------
Vanavond 3 uren bezig geweest de oude pakking er af te schrapen maar de carterpan zit er weer onder. Ik heb er 6 liter olie in gegooid maar is dat voldoende? voor een 2,5 na diesel ? Ik kan op de site nergens vinden hoeveel olie er in gaat.
Jaap
Jaap