Hallo,
Ik ben nieuw op het forum en wil me even voorstellen. Een paar jaar geleden een mooie rode 110 gekocht uit 1986. 5 deuren, 300 TDI motor. Een feest om mee te rijden.
Tenminsten, dat was het, want inmiddels staat ie al weer bijna een jaar stil. Niet omdat we 'm niet leuk meer vinden, maar omdat -ie hopeloos kapot is: de versnellingsbak in de soep gedraaid en door omstandigheden zijn we nog niet aan de renovatie toegekomen.
Maar daar gaat nu verandering in komen, hoop ik. Gelijk wat andere dingen oppakken, die voor de keuring ook belangrijk zijn. Zal nog even duren, maar als het goed gaat, gaan we er van de zomer mee naar Frankrijk.
gr.
Larry
Nieuw op het forum
Re: Nieuw op het forum
Hopeloos kapot is dan ook wel wat ovedreven. Een bak wisselen voor een andere doe je met z'n tweeën in een middag. Een goede R380 is niet zo moeilijk om te vinden. Succes 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
kale knikker
Hallo Edward,
Misschien is hopeloos kapot wat overdreven, maar ik moet daarbij ook wel vertellen dat ik geen technisch wonder ben en ik wil ook niet meer kapot maken. De oude bak is er al onderuit en de nieuwe ligt al klaar. Het uitbouwen kostte wel een dag en dat ding is zo loei zwaar, dat ik het niet zie zitten om 'm zelf omhoog te lepelen. Dit karweitje ga ik uitbesteden.
gr.
Larry
Misschien is hopeloos kapot wat overdreven, maar ik moet daarbij ook wel vertellen dat ik geen technisch wonder ben en ik wil ook niet meer kapot maken. De oude bak is er al onderuit en de nieuwe ligt al klaar. Het uitbouwen kostte wel een dag en dat ding is zo loei zwaar, dat ik het niet zie zitten om 'm zelf omhoog te lepelen. Dit karweitje ga ik uitbesteden.
gr.
Larry
Het is idd flink beuren om hem weer op z'n plek te krijgen, zeker zonder brug. Maar een garage zou er niet meer dan een paar uur voor hoeven tellen, dus dat is ook wel te overzien.
Edward van Vugt
]hoi , waarschijnlijk vertel ik niets nieuws , maar mijn bak is er ook in en uit geweest en weer in en uit.. groot gewicht!
Was de bak van mijn TR6 gewend .. haaa. Maar kon een motortakel lenen ( zijn overal voor heel weinig te huur ook ) zo een opvouwbare
past in een stationwagen (in dit geval zelfs in VW polo) touwtje er aan gaat perfect , recies genoeg ruimte, hoef je niet te tillen, scheelde uren werk en spierpijn.. op de foto zie je nog net de giek ? van de takel. gr Harry
Was de bak van mijn TR6 gewend .. haaa. Maar kon een motortakel lenen ( zijn overal voor heel weinig te huur ook ) zo een opvouwbare
past in een stationwagen (in dit geval zelfs in VW polo) touwtje er aan gaat perfect , recies genoeg ruimte, hoef je niet te tillen, scheelde uren werk en spierpijn.. op de foto zie je nog net de giek ? van de takel. gr Harry
LR 90 -1982 RHD V8 in de garage ***verkocht naar België****
LR 90 -1986 RHD 200tdi on the road. ***verkocht te weinig km met een diesel***
RR p38 4.6 1999 autobiography. Tot leven gewekt na 7 jaar stilstand
LR 90 -1986 RHD 200tdi on the road. ***verkocht te weinig km met een diesel***
RR p38 4.6 1999 autobiography. Tot leven gewekt na 7 jaar stilstand
-
kale knikker
Hallo harryv8,
Bedankt voor de tip, ik hou het in gedachten. Op dit moment ben ik bezig met Ron Bolleboom om de voetenbakken te lassen. De versnellingsbak kijk ik daarna weer voor. Voorlopig zit ik met het probleem dat ik veel te weinig tijd heb. Of te veel te doen...
gr.
Larry
Bedankt voor de tip, ik hou het in gedachten. Op dit moment ben ik bezig met Ron Bolleboom om de voetenbakken te lassen. De versnellingsbak kijk ik daarna weer voor. Voorlopig zit ik met het probleem dat ik veel te weinig tijd heb. Of te veel te doen...
gr.
Larry
Terug naar “Nieuw op het forum”