Ga m'n 110 onder handen nemen, een beetje techies, morgen bij Edward de achteras wisselen bijvoorbeeld, maar ook vooral fisueel.
nou zit ik te dubben over de kleurstelling; wat zeker is , is gewoon een wit dak en dito de dichte zijpanelen van de 110 HT.
Wat eveneens blijft zijn de zwarte wolfvelgen, en de aluminium stukken op de motorkap en spatborden(dus ook qwa kleur, niet de "zwarte" uitvoering.
Ik neig sterk naar de kleur van deze 110 csw; http://www.one-ten.nl/#/Verkocht/experience3.jpg.
Op de foto niet geheel zichtbaar,maar in de restauratiereeks van Paul stoink denk ik een kleur te zien die ergens zit tussen beige en zandkleur in.
Maarrrrrrr; wie weet welke kleur dit is??
Uiteraard Paul gemaild met de vraag,maar geen reactie tot nu toe mogen ontvangen, vandaar maar even deze route.
Als back up: wie heeft eventueel een suggestie mocht het toch een donkere kleur kunnen worden?
Ik kom er wat de donkere tint niet uit.
Ook hier weer, de eerder benoemde elementen die besloten zijn, blijven.
Indien een bijdrage qwa donkere variant als alternatief, graag met een fototje, zodat het tastbaar wordt.
De 110 zoals die nu is:
https://onedrive.live.com/?cid=16722e5a ... Rx-rDWM9go
Dank voor het meedenken!
Kleurstelling 110
Kleurstelling 110
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: Kleurstelling 110
Paul noemt die kleur "Limestone". Ik weet niet of het origineel Land Rover kleur is.
Als je de Hardtop zijkanten ook wit wil schilderen zou ik voor een lichte kleur gaan. Zou je een donkere kleur kiezen zou ik de Hardtop in dezelfde kleur meenemen.
Tot morrege!
Als je de Hardtop zijkanten ook wit wil schilderen zou ik voor een lichte kleur gaan. Zou je een donkere kleur kiezen zou ik de Hardtop in dezelfde kleur meenemen.
Tot morrege!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Volgens mij is dat geen Limestone, dat is nog lichter en neigt meer naar het gele of lelyblanc dan naar het bruine, hier zit te veel bruin in. Ik dacht dat deze kleur Libian Sand genoemd wordt, dat is wel een originele Land Rover kleur.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Dit is de complete restauratiereeks;http://www.one-ten.nl/#/Afgeronde%20projecten/3%201986%20110%20CSW%20300TDI%20Experience/.
Misschien dat meerdere foto's wat meer duidelijkheid kunnen geven aangaande de kleur?
Wat ik wel erg vertekenend vind ,is dat de laatste 4 foto's in de reeks toch best wel een andere kleur lijken te laten zien dan alle voorgaande in de serie.
De kleur zoals op de laatste fotos vind ik wel erug mooi!
los daarvan, verdomd mooie auto geworden, smaakvol!
edit: sjeise, het lukt niet om de hele fotoserie te plaatsen, het is de 1nalaatste auto in het rijtje van "afgeronde projecten".
Misschien dat meerdere foto's wat meer duidelijkheid kunnen geven aangaande de kleur?
Wat ik wel erg vertekenend vind ,is dat de laatste 4 foto's in de reeks toch best wel een andere kleur lijken te laten zien dan alle voorgaande in de serie.
De kleur zoals op de laatste fotos vind ik wel erug mooi!
los daarvan, verdomd mooie auto geworden, smaakvol!
edit: sjeise, het lukt niet om de hele fotoserie te plaatsen, het is de 1nalaatste auto in het rijtje van "afgeronde projecten".
110 HT 200 Tdi 1989.
Vincent, je hebt gelijk; het is die lybian sand kleur; lrc 133.
110 HT 200 Tdi 1989.
110 HT 200 Tdi 1989.
-
Landmarcs
Floris-Tim,
Da's geen slechte kleur, en bovendien een kleur die erg goed "gaat" onder een "wit" dak en ook met zwarte velgen.
Laat/maak je de "wheelbrows" ook zwart ? Da's zeker als je zwarte "rock-sliders" hebt in mijn ogen het meest "passend".
Je kan 'm natuurlijk ook helemaal "pimpelen" zoals deze (in mijn ogen "over-the-top").
Groeten MarcS
Da's geen slechte kleur, en bovendien een kleur die erg goed "gaat" onder een "wit" dak en ook met zwarte velgen.
Laat/maak je de "wheelbrows" ook zwart ? Da's zeker als je zwarte "rock-sliders" hebt in mijn ogen het meest "passend".
Je kan 'm natuurlijk ook helemaal "pimpelen" zoals deze (in mijn ogen "over-the-top").
Groeten MarcS
hee marc,
denk idd dat het deze kleur gaat worden, vindt het erg fraai.
wit dak dus,ik denk idd witte zijpanelen.
( bij een scw breekt het glas de 1tonige kleurstelling in de juiste proporties, bij een ht is er wat te zeggen voor een stukje two tone,maar is niet heilig voor me,vandaar de suggestie van edward nog even open laten)
de huidige matte zwarte spatboordverbreders laat ik zo.
heb lang geleden treesliders gekocht, gewoon gegalvaniseerde, en dus ook qwa kleur, die komen er morgen bij edward ook op als het mee zit.
morgenochtend anroute op weg naar onstwedde bij sjors(ppw) een nette gebruikte achterdeur ophalen.
qwa plaatwerk alleen nog aan de gang met de portieren, de bekende ellende aan de onderkant.
eens kijken wat we daar op uit kunnen doen, een nieuw setje kost bij paddock even 2 maal 265 pond..
misschien iets kunnen bereiken met doorskins oid.
denk idd dat het deze kleur gaat worden, vindt het erg fraai.
wit dak dus,ik denk idd witte zijpanelen.
( bij een scw breekt het glas de 1tonige kleurstelling in de juiste proporties, bij een ht is er wat te zeggen voor een stukje two tone,maar is niet heilig voor me,vandaar de suggestie van edward nog even open laten)
de huidige matte zwarte spatboordverbreders laat ik zo.
heb lang geleden treesliders gekocht, gewoon gegalvaniseerde, en dus ook qwa kleur, die komen er morgen bij edward ook op als het mee zit.
morgenochtend anroute op weg naar onstwedde bij sjors(ppw) een nette gebruikte achterdeur ophalen.
qwa plaatwerk alleen nog aan de gang met de portieren, de bekende ellende aan de onderkant.
eens kijken wat we daar op uit kunnen doen, een nieuw setje kost bij paddock even 2 maal 265 pond..
misschien iets kunnen bereiken met doorskins oid.
110 HT 200 Tdi 1989.
mooie kleur, maar volgens mij komt een wit dak dan niet echt tot zijn recht.
groet uit het Leidse
Ron
groet uit het Leidse
Ron
110-Td5 X-tech 2006
Hee ron,ben het met je eens dat een wit dak beter uit de verf komt tov een donkere kleur qwa auto.
maar aangezien ik het dak zeer vaak gebruik als verkapte kofferbak, weet ik op zeker dat een op kleur gebracht dak als gevolg van z'n functie bij mij teveel zichtbare beschadigingen gaat laten zien.
wit neutraliseert een hoop qwa zichtbare ellende.
maar aangezien ik het dak zeer vaak gebruik als verkapte kofferbak, weet ik op zeker dat een op kleur gebracht dak als gevolg van z'n functie bij mij teveel zichtbare beschadigingen gaat laten zien.
wit neutraliseert een hoop qwa zichtbare ellende.
110 HT 200 Tdi 1989.