Wie kan me wat tips geven over welke werkplaats handboek(en) aan te schaffen voor het zelf kunnen sleutelen aan onze puma?
Ik zie af en toe explosie tekeningen voorbij komen die reuze handig zijn. Waar kan ik die vinden?
werkplaats handboek(en)
Re: werkplaats handboek(en)
http://lrparts.ru/ Hier vind je iig alle onderdelen. Boeken zijn er niet meer te koop, alles gaat nu digitaal. Vast wel iemand hier die een download link kan noemen. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
- RobStewart
... now the 2007 Defender Workshop Manual as Edward said is now electronic on TOPIx which is a subscription service available to Dealers or Independents or Individuals but is does cost rather a lot of money and you have to keep renewing your subscription if you want to keep viewing the relevant sections and there is no Download facility.
Now there is, I believe, a torrent on the interweb that has a 1231 page pdf of the 2007 Puma Workshop Manual, however please be aware that this was a pre-release version and it does contain some errors and also it's in English.
You'll need something like Bit Lord to download it ... apparently if you look hard enough you can find it possibly somewhere like here
http://kickass.to/2007-land-rover-defen ... 59128.html
Rob
Now there is, I believe, a torrent on the interweb that has a 1231 page pdf of the 2007 Puma Workshop Manual, however please be aware that this was a pre-release version and it does contain some errors and also it's in English.
You'll need something like Bit Lord to download it ... apparently if you look hard enough you can find it possibly somewhere like here
http://kickass.to/2007-land-rover-defen ... 59128.html
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Wat een toestand zeg. En dan vinden 'ze' het vreemd dat er massaal illegaal gedownload wordt. Mijn programma: utorrent. Wat is er mis met een boek? Heb ik vele malen liever dan een PDF!
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
-
Roger B.
Een pdf maken is vele malen goedkoper dan een even groot boek drukken. Wijzigingen zijn fluitje van een cent...en bij online digitale versies vrijwel zonder kosten door te voeren.
Met een goed beveiligde online abonnementversie dwing je abonnementsgeld af wat dus permanent inkomsten betekend en de info gereserveerd houdt voor je dealernetwerk en wie jij toestaat een duur abonnement te nemen.....
Het boeit een fabrikant niet dat een eindgebruiker dan geen toegang meer heeft tot een werkplaats handboek. Sterker nog....het is een van de trucs om de klant naar de dealer te dirigeren
Met een goed beveiligde online abonnementversie dwing je abonnementsgeld af wat dus permanent inkomsten betekend en de info gereserveerd houdt voor je dealernetwerk en wie jij toestaat een duur abonnement te nemen.....
Het boeit een fabrikant niet dat een eindgebruiker dan geen toegang meer heeft tot een werkplaats handboek. Sterker nog....het is een van de trucs om de klant naar de dealer te dirigeren
gone
Ik heb, dacht een paar jaar terug, een artikel gelezen over een europese wet die het niet toestaat informatie over het onderhoud alleen te verstrekken aan eigen dealers. Ook de universiele auto reparatie bedrijven moeten inzage kunnen hebben in de informatie. Of elk merk zich daar aan houd in natuurlijk een tweede
Groeten Jan
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
-
Roger B.
Je kunt als niet-dealer ook toegang tot topix krijgen...je betaalt alleen wel elke maand abbonnement ervoor
gone
Ik ben niet zo voor Torrents, komt altijd zoveel zooi mee. Daarnaast heb ik liever een boek naast me liggen als ik aan het sleutelen ben dan een laptop.
Ben nog van de "oude" generatie
, liever bladeren dan sweepen.
Maar als ik het goed begrijp zijn er geen boeken meer te koop die ook de puma beschrijven? Ook niet iets van een Haynes manual of zo?
Ben nog van de "oude" generatie
Maar als ik het goed begrijp zijn er geen boeken meer te koop die ook de puma beschrijven? Ook niet iets van een Haynes manual of zo?
Edward schreef:http://lrparts.ru/ Hier vind je iig alle onderdelen. Boeken zijn er niet meer te koop, alles gaat nu digitaal. Vast wel iemand hier die een download link kan noemen.
Hee Edward, Krijg je daar dan ook een cursus Russisch bij?
Wel handig bij de huidige internationale ontwikkelingen, toch?
Ik heb gewoon werkplaatsboeken gekocht voor mijn Def TD5 en daar heb ik veel plezier van de plaatjes en de tekst hoe iets te doen.
Het staat er volledig in beschreven.
Aanvullende info, indien nodig, kan je gewoon van internet trekken
Torrents zijn heel erg nuttig en heel erg illegaal, maar goed bruikbaar.
dus....
LET OP! ALLEEN TE GEBRUIKEN VOOR NERDS DIE WETEN WAT ZE DOEN
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen
Dragon schreef:Edward schreef:http://lrparts.ru/ Hier vind je iig alle onderdelen. Boeken zijn er niet meer te koop, alles gaat nu digitaal. Vast wel iemand hier die een download link kan noemen.
Hee Edward, Krijg je daar dan ook een cursus Russisch bij?
Wel handig bij de huidige internationale ontwikkelingen, toch?
Ik heb gewoon werkplaatsboeken gekocht voor mijn Def TD5 en daar heb ik veel plezier van de plaatjes en de tekst hoe iets te doen.
Het staat er volledig in beschreven.
Aanvullende info, indien nodig, kan je gewoon van internet trekken![]()
Torrents zijn heel erg nuttig en heel erg illegaal, maar goed bruikbaar.
dus....
LET OP! ALLEEN TE GEBRUIKEN VOOR NERDS DIE WETEN WAT ZE DOEN
groeten!
Als je helemaal naar onder scrolt dan staat daar: "spare parts catalogue". Dan kom je in een Engelstalige omgeving met alle types met hun onderdelen en onderdeelnummers.
Edward van Vugt