Goede middag! Zojuist ben ik lid geworden in dit forum en hoop hier antwoorden te krijgen op wat prangende vragen. Het volgende is het geval:
Mijn vriendin en ik willen over 2 tot 2.5 de grote oversteek maken naar het Afrikaanse en in ieder geval tot Oost-Afrika rijden, maar nog liever tot Kaap de Goede Hoop. We wisten direct dat we dit in een Defender willen doen en het liefst in een 110 (ik wil misschien wel 130, maar dat hangt af van jullie antwoorden). Er is echter een probleem, namelijk de wegenbelasting. We willen dolgraag een Defender aanschaffen, maar om de komende twee jaar zoveel belasting te betalen maakt de droom om naar Afrika te rijden minder haalbaar. Dus, wat zijn de opties om goedkoper in een Defender te rijden. Schorsen hebben we bekeken, maar om nou een Defender te hebben en er niet in te mogen rijden...
Brand los!
Nieuw en nieuwsgierig!
-
Roger B.
Re: Nieuw en nieuwsgierig!
welkom.
is een 130 zo veel zwaarder dan een 110? dat dat zo veel uit zou maken in belasting?
maar de enige manier om legaal minder belasting te betalen lijkt mij de grijskenteken regeling, maar daar moet je ondernemer voor zijn en voldoende zakelijk rijden met de auto.
is een 130 zo veel zwaarder dan een 110? dat dat zo veel uit zou maken in belasting?
maar de enige manier om legaal minder belasting te betalen lijkt mij de grijskenteken regeling, maar daar moet je ondernemer voor zijn en voldoende zakelijk rijden met de auto.
gone
Roger B. schreef:welkom.
100 kilo ongeveer. 110 kilo tov een HardTop en 80 kilo tov een Stawag.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
op het jaarbedrag van de belasting op geel kenteken niet iets waarom ik een liever gewilde 130 zou laten staan voor een 110 dus
gone
Roger B. schreef:op het jaarbedrag van de belasting op geel kenteken niet iets waarom ik een liever gewilde 130 zou laten staan voor een 110 dus
Ik kan geen enkel argument bedenken waarom je een 130 zou laten staan voor een 110.
Edward van Vugt
besides, een 130 is toch al grijs? maw: € 30-€40 per maand aan MRB ( als ondernemer dan
)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
ppw schreef:besides, een 130 is toch al grijs? maw: € 30-€40 per maand aan MRB ( als ondernemer dan)
De mijne is groen, Tonga groen nog wel.
Edward van Vugt
-
Roger B.
ppw schreef:besides, een 130 is toch al grijs? maw: € 30-€40 per maand aan MRB ( als ondernemer dan)
ligt er aan... als ie niet is aangepast (even de hcpu als uitgangspunt) voldoet ie niet aan de inrichtingseisen en valt ie gewoon (ook voor ondernemers) in het geel kenteken tarief
gone
snap zowiezo de ballen van dat grijs/geel verhaal....
heb een 110 met 2090KG, en moet nu €198 per maand gaan betalen,( was ze op op grijs € 42,-)
maar nu ik m'n 110 op de zaak heb gezet, met 35% bijtelling krijg ik zelfs nog geld terug aan het eind van het jaar...en rij ik ipv 6000km per jaar nu het drievoudige.....
toch ook maar eens denken aan een 130 voor de zaak....

heb een 110 met 2090KG, en moet nu €198 per maand gaan betalen,( was ze op op grijs € 42,-)
maar nu ik m'n 110 op de zaak heb gezet, met 35% bijtelling krijg ik zelfs nog geld terug aan het eind van het jaar...en rij ik ipv 6000km per jaar nu het drievoudige.....
toch ook maar eens denken aan een 130 voor de zaak....
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
― Robert Downey Jr.
Roger B. schreef:is een 130 zo veel zwaarder dan een 110? dat dat zo veel uit zou maken in belasting?
Als ik het goed lees is niet zozeer het verschil in belasting tussen een 110 en een 130 het probleem, maar de belasting überhaupt voor een Defender.
auke86 schreef:Er is echter een probleem, namelijk de wegenbelasting. We willen dolgraag een Defender aanschaffen, maar om de komende twee jaar zoveel belasting te betalen maakt de droom om naar Afrika te rijden minder haalbaar.
En de auto niet nu al kopen, maar pas een paar maanden voor je gaat, is dat geen optie?
Terug naar “Nieuw op het forum”