Hallo,
Wie kan mij een zwaar uitgevoerde trekker aanbevelen om pitman arm van defenders te verwijderen?
Wil niet het type krokodillenbek klem hebben, maar ben meer op zoek naar type klauw met bout
Luke
Speciaal Gereedschap: trekker om pitman arm te verwijderen
Speciaal Gereedschap: trekker om pitman arm te verwijderen
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
- RobStewart
Re: Speciaal Gereedschap: trekker om pitman arm te verwijder
Morning Luke,
We use a hydraulic puller similar to this for the job http://www.machinemart.co.uk/shop/produ ... SRC-puller
... and I hate dropping off the pitman arm, always leave the nut on the bottom of the sector shaft on with a few turns when pulling the arm off as they come with a hell of a bang.
Rob
We use a hydraulic puller similar to this for the job http://www.machinemart.co.uk/shop/produ ... SRC-puller
... and I hate dropping off the pitman arm, always leave the nut on the bottom of the sector shaft on with a few turns when pulling the arm off as they come with a hell of a bang.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
Kun je voor dat geld hem er niet beter afslijpen en een nieuwe arm monteren? Of denk ik nu te simpel?
Groeten Jan
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
- RobStewart
JanTD5 schreef:... Of denk ik nu te simpel?
... well at €155,35 the pitman arms are not as cheap as you think, that is why most reconditioned steering boxes come without them. Oh and I am talking about the proper one, not the one made of chocolate that comes from Paddocks
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
Oei ja, das best een duur ding dus
Groeten Jan
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
- Erik Peters
Met zo'n hydraulische driepoot trekker heb ik de pitmanarm er ook een paar keer afgetrokken. (niet in eigen bezit, maar geleend van een landbouwmechanisatiebedrijf vlak bij).
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Ook ik doe het bij een bedrijf vlakbij op de werkbank. Gewoon met een ouderwetse tweepoot poelitrekker maar wel een heule grote. Dat gaat zonder problemen en redelijk beheerst, al komt de arm altijd met een knal los. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Ik heb dat tot 2x toe geprobeerd
De 3e keer moet het goed gaan, maar die 1e twee keer was een gigantisch karwei. Echt waar met een grote trekker en een gigantische bahco erop, maar het ding bewoog voor geen meter.
Na verloop van tijd was ik echt aan die bahco aan het hangen met alle kracht en heb het uiteindelijk maar opgegeven. 2-0 voor de Td5.
Na verloop van tijd was ik echt aan die bahco aan het hangen met alle kracht en heb het uiteindelijk maar opgegeven. 2-0 voor de Td5.
-
Roger B.
Hydraulische twwepoots trekker. Moer een stuk op de as gedraaid laten zodat de arm er niet vanaf knalt. Trekker met touwtje ophangen dat ie niet weg schiet.
Trekker flink op spanning trekken en dan met een stevige hamer een tik opzij op de pitmanarm geven......tot nog toe bij alle RRC D1 en DEF gelukt...kwartier werk
Trekker flink op spanning trekken en dan met een stevige hamer een tik opzij op de pitmanarm geven......tot nog toe bij alle RRC D1 en DEF gelukt...kwartier werk
gone
JanTD5 schreef:Kun je voor dat geld hem er niet beter afslijpen en een nieuwe arm monteren? Of denk ik nu te simpel?![]()
Groeten Jan
Jan , ik heb m er vandaag ook gewoon afgeslepen en een nieuwe geplaatst , zo gepiept , sneller als alleen die kogel vervangen