Ook nieuw hier

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
ThomasZA

Ook nieuw hier

Berichtdoor ThomasZA » 05 Apr 2014, 19:47

Ik ben er ook nieuw hier :)

Thomas, sinds enige dagen de bezitter van een Discovery 2 Td5 op grijs kenteken. Wij (mijn vrouw en ik) waren op zoek naar een auto die wij kunnen gebruiken om ons Caravan mee te trekken, onverharde wegen aan te durven. Half mei gaan wij van Andorra naar Collioure, en dan weer van Collioure richting Barcelona (roeteboeken van Vibraction).

Maar ja, Disco 2, Td5, handgeschakeld, met een Voyager rack, Warn 9.5X lier. De Disco is in redelijke staat, maar vraag hier en daar wat aandacht. Zonnedak lekt, pook en parkeerrem hoezen zijn versleten, en hier en daar zijn van de kleiner kunsstofdelen stuk. De Voyager rack gaan in de verkoop - ga ik niet gebruiken. Wil de centen van de rack gebruik voor een lierbumper.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
---
Thomas
1999 Discovery II Td5
2005 Volvo V70
2001 Mitsubishi Pajero Pinin

Edward

Re: Ook nieuw hier

Berichtdoor Edward » 05 Apr 2014, 19:53

Welkom! Dat rack ga je denk ik zo kwijt zijn.

Hou je er rekening mee dat als je met een gewone caravan ook maar het minste beetje off road gaat over milde paden dat na 1 vakantie het hele ding lek, kapot en gescheurd is? :roll: :roll:

Die dingen kunnen echt niet veel hebben. Been there, done that! ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ThomasZA

Berichtdoor ThomasZA » 05 Apr 2014, 19:56

Edward schreef:Welkom! Dat rack ga je denk ik zo kwijt zijn.

Hou je er rekening mee dat als je met een gewone caravan ook maar het minste beetje off road gaat over milde paden dat na 1 vakantie het hele ding lek, kapot en gescheurd is? :roll: :roll:

Die dingen kunnen echt niet veel hebben. Been there, done that! ;)

Edward,

De caravan gaan gewoon over de asfalt tot op de camping, en daar aangekomen blijf die lekker op de camping staan terwijl wij crossen. Of ik verruil de Hobby voor een Explorer (die uit mijn geboorteland komt) :)
---
Thomas
1999 Discovery II Td5
2005 Volvo V70

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 05 Apr 2014, 20:13

Dag ThomasZA,

Ik heb even zitten loeren of ik de achtergrond kon thuisbrengen, maar kennelijk herken ik nog niet alle daken in Amersfoort.
D'r rijden nogal wat LandRovers rond in Amersfoort (waaronder opvallend veel Defenders), en nu dus weer een Discovery extra.
'k Zal opletten en zwaaien mocht ik je tijdig zien.

Groeten MarcS

ThomasZA

Berichtdoor ThomasZA » 05 Apr 2014, 20:15

Landmarcs schreef:Dag ThomasZA,

Ik heb even zitten loeren of ik de achtergrond kon thuisbrengen, maar kennelijk herken ik nog niet alle daken in Amersfoort.

Zielhorst ;)

D'r rijden nogal wat LandRovers rond in Amersfoort (waaronder opvallend veel Defenders), en nu dus weer een Discovery extra.

Groeten MarcS

:)
---
Thomas
1999 Discovery II Td5
2005 Volvo V70

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 05 Apr 2014, 20:22

ThomasZA schreef:

Zielhorst ;)

Groeten MarcS

Ahh, Zielhorst is "ver weg" voor een "zuiderling", in het Amersfoortste perspectief.
Voor iemand met wat langere roots is het daar een verdwenen polder.
Vroeger ... was Hooglanderveen een gebouwde oase in het groen, nu is het een groene oase in de bebouwing.

Groeten MarcS

ThomasZA

Berichtdoor ThomasZA » 05 Apr 2014, 20:28

Landmarcs schreef:
ThomasZA schreef:

Zielhorst ;)

Groeten MarcS

Ahh, Zielhorst is "ver weg" voor een "zuiderling", in het Amersfoortste perspectief.
Voor iemand met wat langere roots is het daar een verdwenen polder.
Vroeger ... was Hooglanderveen een gebouwde oase in het groen, nu is het een groene oase in de bebouwing.

Groeten MarcS

haha.

Erg offtopic - maar zelf toen ik in Amersfoort was Zielhorst een beetje de rand van Amersfoort. Waar nu Ikea en vathorst staan waren maisvelden.
---
Thomas
1999 Discovery II Td5
2005 Volvo V70

Terug naar “Nieuw op het forum”