Beste Laro fanaten,
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen met een vervelend probleempje.
Sinds enige tijd heb ik mijn twijfels bij de elektrische brandstofpomp aan de zijkant van mijn Land Rover 110 V8 uit 1984.
Aanleiding was een totale uitval van de auto op de snelweg. Een maal op de vluchtstrook viel me op dat ik hem niet meer hoorde brommen, voor zover ik me kon herinneren heb ik dat geluid nog nooit niet gehoord. Een paar minuten later begon hij weer te brommen en kon ik de auto zonder problemen weer starten.
Ik vraag mij af hoe deze pomp precies werkt.
- Hoort deze altijd aan te staan en te draaien?
- Ik heb de pomp eens van de auto afgehaald en aan een losse accu gehangen maar hij gaf geen kik
- Ik heb hem ook eens mbv het werkplaatshandboek uit elkaar gehaald, maar aan de elektrische onderdelen kom je niet, deze staan ook aangemerkt als non-serviceable.
Daarnaast nog een andere vraag, ook brandstofgerelateerd, het betreft de brandstofmeter.
Deze doet het soms wel, soms niet, nu heb ik eens naar de bedrading gekeken (vanaf de zijkant van de tank) maar deze lijkt in orde, zijn er tips of tricks waar ik nog naar kan kijken? De brandstofpomp zit in de tank onder de bodemplaat. Voordat ik deze eruit sloop zijn er misschien nog ander dingen die ik zou kunnen controleren?
Alvast bedankt!
Thijs
[110 V8] Elektrische Brandstofpomp / brandstofmeter
- RobStewart
Re: V8 Elektrische Brandstofpomp / brandstofmeter
The Facet 476087N (PRC3901) has been around for years first powering the Range Rover in the 1970's then the Series III 2.6 6 cylinder, then the 109 V8 Stage-One and then finally in the V8 and 4 cylinder One-Ten.
It is a very simple solenoid pump (see photo) and they do die eventually normally due to either the plunger giving out or the contact points sticking, so I'd replace it as it definitely is "None Serviceable"
It is however normal to hear them tick and then stop when it has reached it full operating pressure of 0,4Bar
The fuel gauge problem is normally massa related.
Rob
It is a very simple solenoid pump (see photo) and they do die eventually normally due to either the plunger giving out or the contact points sticking, so I'd replace it as it definitely is "None Serviceable"
It is however normal to hear them tick and then stop when it has reached it full operating pressure of 0,4Bar
The fuel gauge problem is normally massa related.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two