Mijn goede, oude LandRover-vriend is een ruim maand geleden - na een korte periode van onevenwichtigheid - overleden, bijna 83 jaar oud.
Nu resteert er de vraag wat er met zijn grote trots, een goed onderhouden Defender 110Td5 - grijs kenteken - moet gebeuren.
Omdat ik de aanleiding was van de aankoop voel ik me een beetje extra verantwoordelijk: De goede vriend kocht zijn Defender nadat hij met mij meegereden was in de Pyreneeën, een ritje naar Andorra. Na dit ritje vroeg hij: "Kan ik er ook een kopen", waarop mijn antwoord: "Als je het wilt, en als je het kan betalen ... dan kan het. Maar wil je het?" ... en hij wilde het dus.
Anyway, op zijn 70ste kocht hij (na gekeken te hebben naar de plussen en minnen, en dus ook naar een Discovery) een nieuwe Defender.
Ik weet het niet, maar volgens mij zijn er niet veel die op die leeftijd nog aan een Defender beginnen.
Nu is echter de vraag: Hoeveel is zo'n auto waard als je hem netjes verkoopt ?
Het betreft een 110Td5 CSW-grijs-teken van juli 2001 (weinig kilometers, ik moet nog even uitvinden hoeveel, wellicht zelfs minder als 100.000), ABS/ETC, groen-metalic (Kent-green? oid. - wel zo hier en daar een plekje "witte schimmel"), een NAS-achterbumper, een GKN-overdrive, geen terrein-ervaring, en al vele jaren in onderhoud bij Jager-Purmerend (Rob S. kent 'm dus). Kortom, de auto is "vertroeteld" - de goede vriend zei ook altijd: ik koop nooit meer een auto - en het is dus niet zoals in de VW-Golf reclame.
Het gaat om de voorste, linkse auto in dit plaatje
Groeten MarcS