Gevraagd leuke route rond alpe d'Huez

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
leunam

Gevraagd leuke route rond alpe d'Huez

Berichtdoor leunam » 03 Apr 2014, 10:31

Beste medeforumers.

Vraagje, aangezien ik dit jaar weer naar de alpe d'Huez ga voor alpe d' huzes. Nu ga ik met de 90 daar naar toe.
Wie weet daar leuke routes in de buurt van de berg.

Alvast bedankt.

Gr. Manuel.

Landmarcs

Re: Gevraagd leuke route rond alpe d'Huez

Berichtdoor Landmarcs » 03 Apr 2014, 12:07

Manuel,

Ik ken aldaar geen routes, maar ik zou zeggen: Koop een (of een paar) goede stafkaart(en) 1:25.000 - de Franse stafkaarten zijn gewoon goed, en kijk gewoon eens op GoogleMaps - als je inzoomt krijg je zelfs echte bergpaden voorgeschoteld (in ieder geval geldt dat voor de Spaanse kant van de Pyreneeën).

Beide is geen garantie dat alle paden die je vindt ook opengesteld zijn, maar je kan zo ook routes vinden (niet per sé doorgaande) die je in een zijdal brengen waar verder niemand komt. Een "leuke" voorgeprogrammeerde route is snel niet echt leuk meer (al was het maar omdat de "aanwonenden" snel genoeg hebben van die paar procent die er een bende van maken*).

* Zelfs langs het Jakobspad waar je "relaxte" pelgrimgangers verwacht hebben de aanwonenden lang niet altijd goede ervaringen en zijn dus minder toeschietelijk (persoonlijke ervaring: toen ik toevallig langs die pelgrimsroute kwam en water vroeg klaarde men ineens op toen bleek dat ik fietste en de andere kant op ging).

Groeten MarcS

Terug naar “Reizen”