Hallo,
Ik ben bezig om een landrover aan de praat te krijgen die 10 Jaar stil heeft gestaan.
het is een LAND ROVER -RANGE ROVER 4.6 V8 AUT 4WD uit 1996.
Ik heb de accu verwisseld, en ook de batterijen van de sleutels. Nu wil de wagen niet starten. Hij geeft aan: Druk op afstandsbediening en begint hij te piepen. Ik heb van alles geprobeerd maar het wil niet lukken. verder geeft hij een tik als ik hem probeer te starten. Nu heb ik ergens gelezen over sleutels opnieuw programmeren. Hoe werkt dit precies? Kan iemand mij dit uitleggen?
Alvast bedankt.
EDIT MOD:
Verplaatst naar "techniek" aangezien dit weinig met "evenementen" te maken heeft.
Tevens topictitel aangepast met model en motor
Groeten Nijboer
P38 '96 4,6V8 wil niet starten - druk op afstandsbedieding
-
nijboerr00
- mphoogeveen
Re: [P38-V8] wil niet starten - druk op afstandsbedieding
zit er niet een startonderbreker op die auto? en is misschien na 10 jaar zonder stroom de codering in de sleutel verloren gegaan.... en start hij daardoor niet. Sleutels programmeren wil meestal alleen bij de dealer. die sluit hem aan op de computer en kan de coderingen opnieuw inlezen.
hoop dat je hier verder mee komt.
hoop dat je hier verder mee komt.
Groet Martijn.
Land Rover Defender 110 county 1984 (Import uit UK 2012), 6 cilinder Nissan LD28 motor (origineel vermoedelijk V8 geweest)
c.v. http://martijnhoogeveen.nl
Land Rover Defender 110 county 1984 (Import uit UK 2012), 6 cilinder Nissan LD28 motor (origineel vermoedelijk V8 geweest)
c.v. http://martijnhoogeveen.nl
-
Landmarcs
Als het alarm van de P38 een en ander met de Defender gemeen heeft dan zou een paar maal achtereen alarm erop/eraf kunnen helpen.
Dat alarm erop/eraf is de methode om na een batterijwissel de keyfob weer te her-synchroniseren.
Mijn ervaring was dat zelfs na enige tijd geen alarm-gebruik dit her-synchroniseren hielp tegen raadsel-achtige storingen (maar misschien was dit een voorbeeld van een homeopatische reparatie: baat het niet dan schaadt het niet)
Groeten MarcS
Dat alarm erop/eraf is de methode om na een batterijwissel de keyfob weer te her-synchroniseren.
Mijn ervaring was dat zelfs na enige tijd geen alarm-gebruik dit her-synchroniseren hielp tegen raadsel-achtige storingen (maar misschien was dit een voorbeeld van een homeopatische reparatie: baat het niet dan schaadt het niet)
Groeten MarcS
-
Roger B.
nee, het alarm van een P38 lijkt in weinig tot niets op dat van de defender. Bij de P38 is alles met elkaar verweven en wordt door één hoofdcomputer aangestuurd, de BECM, onder de rechter stoel.
als een P38 op de verkeerde manier spanningsloos wordt zal bij reanimatie de computer e.e.a. blokkeren. Dit kun je vrijschakelen door de EKA code in te voeren. Dit doe je via het (bestuurders)deurslot met de sleutel. De juiste procedure staat in het instructieboekje. Er zijn twee versies, afhankelijk van bouwjaar welke manier je moet gebruiken.
Na het invoeren van de code moet je binnen bepaalde tijd de auto starten.
ben je daarmee te laat moet je nogmaals de code invoeren.
De EKA code is bij het voertuig geleverd op een creditcard-formaat kaartje waar ook de radiocode op staat. Elke LR Dealer kan op chassisnummer de origineel bij de auto horende EKA en radio code opzoeken.
De procedure komt vrij nauw, je moet de sleutel goed tot de aanslag en goed terug naar de middenstand draaien bij elke beweging en de juiste volgorde van bewegingen aanhouden.
Synchroniseren van de sleutels doe je door in het deurslot met de sleutel te ver- en ontgrendelen en tegelijkertijd de corresponderende knop op de afstandbediening te drukken. of sleutel in het contactslot, op contact en dan knoppen bedienen.
als een P38 op de verkeerde manier spanningsloos wordt zal bij reanimatie de computer e.e.a. blokkeren. Dit kun je vrijschakelen door de EKA code in te voeren. Dit doe je via het (bestuurders)deurslot met de sleutel. De juiste procedure staat in het instructieboekje. Er zijn twee versies, afhankelijk van bouwjaar welke manier je moet gebruiken.
Na het invoeren van de code moet je binnen bepaalde tijd de auto starten.
ben je daarmee te laat moet je nogmaals de code invoeren.
De EKA code is bij het voertuig geleverd op een creditcard-formaat kaartje waar ook de radiocode op staat. Elke LR Dealer kan op chassisnummer de origineel bij de auto horende EKA en radio code opzoeken.
De procedure komt vrij nauw, je moet de sleutel goed tot de aanslag en goed terug naar de middenstand draaien bij elke beweging en de juiste volgorde van bewegingen aanhouden.
Synchroniseren van de sleutels doe je door in het deurslot met de sleutel te ver- en ontgrendelen en tegelijkertijd de corresponderende knop op de afstandbediening te drukken. of sleutel in het contactslot, op contact en dan knoppen bedienen.
gone
Mijn P38 (1998) alarm heeft kuren gekregen.
alarm gaat af spontaan zonder dat auto op slot staat?
ik zet hem nooit op alarm.
hoe kan dit?
alarm gaat af spontaan zonder dat auto op slot staat?
ik zet hem nooit op alarm.
hoe kan dit?
-
Roger B.
Re: P38 '96 4,6V8 wil niet starten - druk op afstandsbediedi
als de auto op slot staat, staat ie ook op alarm je kunt het alarm niet apart in of uit schakelen.
daarnaast gaat de auto na een bepaalde tijd vanzelf in een gedeeltelijke beveiliging, maar dat is volgens mij alleen de startblokkering.
Wat er bij jou exact gebeurt is afhankelijk van veel omstandigheden en daarover heb je te weinig informatie verstrekt....
-hoe is de auto afgesloten (met afstandbediening of met sleutel in deurslot)
-wat is er recent voor het probleem optrad eventueel aan het voertuig gedaan
-hoe zet je het alarm uit als het alarm geeft en reageert de auto verder volledig zoals het moet
-gebeurt het op één locatie of overal?
enz enz... hoe meer info je verstrekt hoe eerder iemand kan inschatten wat er mis is
daarnaast gaat de auto na een bepaalde tijd vanzelf in een gedeeltelijke beveiliging, maar dat is volgens mij alleen de startblokkering.
Wat er bij jou exact gebeurt is afhankelijk van veel omstandigheden en daarover heb je te weinig informatie verstrekt....
-hoe is de auto afgesloten (met afstandbediening of met sleutel in deurslot)
-wat is er recent voor het probleem optrad eventueel aan het voertuig gedaan
-hoe zet je het alarm uit als het alarm geeft en reageert de auto verder volledig zoals het moet
-gebeurt het op één locatie of overal?
enz enz... hoe meer info je verstrekt hoe eerder iemand kan inschatten wat er mis is
gone
Bedankt voor antwoord.
Auto staat in schuur, niet op slot, vervolgens gaat alarm jengelen nadat hij een uur geleden is binnen gezet, niet afgesloten.
Met afstandsbediening (sleutel) kon ik hem gewoon op slot en van slot doen, alarm bleef. Ook starten ging gewoon.
Stekker van alarm eruit gehaald, na accu te hebben los gekoppeld, vervolgens reageert ie niet meer op afstandsbediening, deur met sleutel opengedraaid, auto gestart,
afstandsbediening werkt weer.
Ik heb nog nooit een alarm gehoord van deze auto, heb hem 5 jaar.
Groeten van Dré
Auto staat in schuur, niet op slot, vervolgens gaat alarm jengelen nadat hij een uur geleden is binnen gezet, niet afgesloten.
Met afstandsbediening (sleutel) kon ik hem gewoon op slot en van slot doen, alarm bleef. Ook starten ging gewoon.
Stekker van alarm eruit gehaald, na accu te hebben los gekoppeld, vervolgens reageert ie niet meer op afstandsbediening, deur met sleutel opengedraaid, auto gestart,
afstandsbediening werkt weer.
Ik heb nog nooit een alarm gehoord van deze auto, heb hem 5 jaar.
Groeten van Dré
Ik wil er nog iets aan toevoegen:
Accu spanning was laag, gebeurd vaker, auto heeft nog nooit commentaar geleverd.
En er is vorige week een wifi versterker geplaatst in de buurt van de auto.
Kan dat er mee te maken hebben?
Accu spanning was laag, gebeurd vaker, auto heeft nog nooit commentaar geleverd.
En er is vorige week een wifi versterker geplaatst in de buurt van de auto.
Kan dat er mee te maken hebben?
-
Roger B.
wifi ... eerder problemen met afstand bediening herkenning dan.
afstandbediening die niet werkt na loskoppelen accu is normaal, doordat je gestart hebt is ie weer gesynchroniseerd en weet de auto weer welke van de rollende code hij moet verwachten van de afstandbediening.
geeft de auto ook een melding in het display als het alarm afgaat?
blijft het vreemd dat ie schijnbaar op alarm gaat zonder afsluiten. Ik vermoed dat het eerder uit een spanningsval komt waardoor de auto een sabotage vermoed of zo.
kijk eens op www.rangerovers.net, daar speelde laatst een soortgelijk iets, maar als ik het goed herinner is dat na accu laden en weer in de auto zetten niet meer voorgekomen
afstandbediening die niet werkt na loskoppelen accu is normaal, doordat je gestart hebt is ie weer gesynchroniseerd en weet de auto weer welke van de rollende code hij moet verwachten van de afstandbediening.
geeft de auto ook een melding in het display als het alarm afgaat?
blijft het vreemd dat ie schijnbaar op alarm gaat zonder afsluiten. Ik vermoed dat het eerder uit een spanningsval komt waardoor de auto een sabotage vermoed of zo.
kijk eens op www.rangerovers.net, daar speelde laatst een soortgelijk iets, maar als ik het goed herinner is dat na accu laden en weer in de auto zetten niet meer voorgekomen
gone
Bedankt, ik ga e.e.a. controleren en dat forum is goed doornemen.
En als het alarm af gaat geeft ie geen melding.
En als het alarm af gaat geeft ie geen melding.