ik wil een automaat gaan plaatsen ik mn defender 130 td5.
maar nu ben ik op zoek waar ik het electrische gedeelte moet aansluiten vanaf de automaat.
er zullen draden in die stekker zitten voor de achteruit en als die in de P positie staat.
maar ik begreep dat er ook draden aan de cpu gekoppelt moeten worden.
is er iemand die mij hier verder mee kan helpen.
automaat in defender td5
-
Roger B.
Re: automaat in defender td5
Zou maar zo kunnen dat de defender ecu niet voorbereid is op een automaat
gone
- JoostKenya
Wat voor automaat wil je gaan plaatsen?
Het meest logisch lijkt me de automaat van een Discovery II TD5.
En dan ben je waarschijnlijk het meest geholpen met het electrisch schema van een Disco II.
Het meest logisch lijkt me de automaat van een Discovery II TD5.
En dan ben je waarschijnlijk het meest geholpen met het electrisch schema van een Disco II.
-
Roger B.
wel even opletten dat de ECU van de defender Td5 en Disco Td5 niet hetzelfde zijn, ook de stekkerbezetting niet!
gone
- JoostKenya
Roger B. schreef:wel even opletten dat de ECU van de defender Td5 en Disco Td5 niet hetzelfde zijn, ook de stekkerbezetting niet!
Ja het is inderdaad net allemaal wat anders.
Maar je kunt een Disco ECU in een Defender hangen met wat aanpassingen in de bekabeling/stekker. Je kunt waarschijnlijk ook een Defender ECU van het nieuwe type NNN flashen als Disco met ook wat aanpassingen in de bekabeling. Maar je moet veel geduld hebben en weten wat je doet. Wellicht krijg je nog de meeste problemen met het alarm system. Theoretisch zou het moeten kunnen maar geen garantie dat het ook werkelijk kan.
Ik keek net even snel in het schema van de Disco II en zie dat er twee draden van de ECU naar de automaat gaan en ook omgekeerd. Wat deze precies doen en hoe belangrijk ze zijn is mij niet meteen duidelijk. Er komt ook een koppelingssignaal de ECU binnen die gekoppeld zit aan de selector van de automaat. De rijsnelheid krijgt de automaat van het instrument pack.
Als je het niet echt leuk vindt om het electronisch gedeelte uit te zoeken zijn er twee andere opties:
- Een oud type automaat van een Range Rover classic monteren (maar het is de vraag of dat fijn rijdt in combinatie met een TD5)
- Meteen een Ashcroft compushift besturing monteren (maar dat kost zo weer 1000 euro extra)
-
Roger B.
twee draadjes is voldoende om een hele bult digitale info heen en weer te sturen via (CAN)bus....
gone
er komt een d2 automaat onder.
alleen nu nog een schema voor waar welke draden heen moeten.

alleen nu nog een schema voor waar welke draden heen moeten.
- JoostKenya
Roger B. schreef:twee draadjes is voldoende om een hele bult digitale info heen en weer te sturen via (CAN)bus....
Vertel mij wat. Ik heb nog mee-ontwikkeld aan de eerste auto met Flexray bus, de opvolger van CAN.
dat is een goeie 2 draadjes. maar nu zitten er in die stekker 7
dan nu daar nog de juiste 2 vinden.
dan nu daar nog de juiste 2 vinden.
- Thomas Td5
Waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden? Ashcroft Transmission in Engeland heeft complete conversie kits voor alle Defenders, van 300 Tdi tot en met de 2.2 modellen.
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... -kits.html
Voor de Td5 gebruiken ze een automaat uit een Discovery met een Td5 motor. Die koppelen ze aan een eigen computer voor het schakelen. Lees hier:
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... o-kit.html
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... -kits.html
Voor de Td5 gebruiken ze een automaat uit een Discovery met een Td5 motor. Die koppelen ze aan een eigen computer voor het schakelen. Lees hier:
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... o-kit.html