Met een glimlach een mooie Discovery 2

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
timvw

Met een glimlach een mooie Discovery 2

Berichtdoor timvw » 31 Mar 2014, 21:16

Hallo allen,

Hierbij mijn aanmelding en voorstelstukje. Tim is de naam en ik ben sinds kort in het bezit van een prachtige landrover discovery series 2 met werkelijk alle denkbare opties. Motorisch is het een 4.0 liter v8 met nog geen twee ton op teller. Verder is hij compleet voorzien van alle rekeningen en is het enige defect de cdwisselaar.

Dat betekent overigens niet dat hij niet vaak met zijn kap omhoog staat. Het is immers een landrover. Ik wil heel graag at hij glimt als nieuw. En dan moet ook het motorblok en de bovenzijde gepoetst worden. :oops:
Ik ben in tegenstelling tot vele hier een heel fanatieke poetser en heb het liefst dat er geen spetter op mijn auto komt.

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's zijn van de vorige eigenaar. Ik heb hem hierna nog onder handen genomen. Dat volgt later.
Wel wil ik graag binnen zeer korte tijd met de auto door ierland heen gaan rijden, alle tips over de reis naartoe of wat te zien en doen daar zijn welkom.

Aantal modificaties wil ik nog doen maar volgen later.

Groet,

Tim

timvw

Re: Met een glimlach een mooie Discovery 2

Berichtdoor timvw » 31 Mar 2014, 21:18

Hierbij nog wat plaatjes...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat ik nog zou willen is dat er een andere front op komt en de luchthappers van de R.R, sport erin lijkt me wel wat..
zoals deze...

Afbeelding

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 31 Mar 2014, 21:32

Welkom, en veel plezier met het poetsen en modificeren van je D2 :lol:

Smaken verschillen gelukkig.... doodzonde om die luchthappers in je spatbord te zagen naar mijn mening... ook vind ik je originele front het mooiste front voor de D2. maar ieder zijn eigen voorkeur.

Overigens heb je minimaal één denkbare optie niet op je D2.... Voorruitverwarming, die knop zit er niet zo te zien op de foto (wel relatief eenvoudig achteraf aan te brengen, bedrading is voorbereid)
gone

timvw

Berichtdoor timvw » 31 Mar 2014, 21:40

dat is cool. dat is een optie die ik ook nog niet gevonden had...

voorruitverwarming daar ga ik eens op zoeken. dank je wel voor het melden!

groet,

Tim

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 31 Mar 2014, 21:46

geen idee of het op de D2 leverbaar is geweest, op de D2a (waarvan je de koplampen wil) is het wel een optie geweest: elektrisch inklapbare buitenspiegels (heb je er ook niet op)

kan het er niet aan zien, maar heeft ie ACE?
je had nog vol-leder bekleding kunnen hebben
lederen stuurwiel
niet als fabrieksoptie leverbaar geweest op de D2, maar wel in te bouwen middendifferentieelsper
en zo is er vast nog e.e.a. te bedenken ;-)
gone

timvw

Berichtdoor timvw » 31 Mar 2014, 22:12

Ja ACE heeft hij. ik moest even googlen wat t was. maar ik heb t ;)

Misschien echt een noob maar wat heb je aan de optie:
niet als fabrieksoptie leverbaar geweest op de D2, maar wel in te bouwen middendifferentieelsper

Ik hoor het graag!

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 31 Mar 2014, 22:29

Dag Timvw,

Een middendifferentieel-sper (DiffLock) zorgt ervoor dat voor en achteras gelijk draaien. Mocht je tractie verliezen dan val je zonder terug op de ETC (electronic traction control), met ontlast je de ETC (die alleen boven een minimum snelheid goed werkt, en bovendien alleen als je gas geeft), met heb je dus langer (meer) controle over de auto.
Verder heb je als klein voordeeltje dat je mocht er iets mis gaan je met DiffLock ook nog met een gebroken steekas naar huis komt.

Defenders met ETC hebben wel altijd het middendifferentieel-sper.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 31 Mar 2014, 22:41

voor het thuiskomen is een steeksleuteltje 12mm ook voldoende marc, effe er onder kruipen, steeksleuteltje op het asje en asje verdraaien dan locked ie wel.

En Timvw:

Dat middensper is, zoals ik jouw verhaal lees, een overbodige optie die alleen bij wat diepgaander offroad gebruik zijn voordelen kan hebben (in sommige omstandigheden op sommige ondergronden). Ik begrijp uit je opmerking over spettertjes op je auto dat je niet van plan bent offroad te gaan.
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Apr 2014, 00:21

Roger B. schreef:Dat middensper is, zoals ik jouw verhaal lees, een overbodige optie die alleen bij wat diepgaander offroad gebruik zijn voordelen kan hebben (in sommige omstandigheden op sommige ondergronden). Ik begrijp uit je opmerking over spettertjes op je auto dat je niet van plan bent offroad te gaan.

Tja, zelfs al lijkt het op de taal die we hier gewoonlijk bezigen, toch heb ik ondertiteling nodig om het te kunnen volgen ... zal wel aan mij liggen.

Groeten MarcS

KiloSjon

Berichtdoor KiloSjon » 03 Apr 2014, 09:31

Roger B. schreef:geen idee of het op de D2 leverbaar is geweest, op de D2a (waarvan je de koplampen wil) is het wel een optie geweest: elektrisch inklapbare buitenspiegels (heb je er ook niet op)

Ik had op mijn D2 electrisch inklapbare buitenspiegels... Altijd leuk bij krappe passages ;-) gewoon een kwestie van de knop omhoog drukken als ie tussen L en R staat...
-----

'99 Defender 110 TD5
'90 Range Rover Classic 20th anniversary (te koop)
'02 Discovery TD5 (verkocht)

Check ons Croatia Trophy avontuur op http://www.muddog4x4.com

Terug naar “Nieuw op het forum”