Grote opknapbeurt

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
hermansruud

Grote opknapbeurt

Berichtdoor hermansruud » 20 Mar 2014, 07:43

Hallo,

Ik heb alweer sinds de lente van 2011 een Land Rover 90 2,25 benzine uit '86. Toentertijd gekocht met het idee een goede opknapbeurt te geven en te gaan off-roaden/green-lanen. In de tussentijd echter meer gefocussed geweest op reparatie wanneer de Land Rover stuk was en de verbouwing van mijn huis. Afgelopen jaar sowieso niet geïnvesteerd om duidelijkheid t.a.v. MRB af te wachten. Ondertussen is het huis klaar en is er duidelijk over MRB. Ik wil dus graag de Land Rover uitgebreid controleren en opknappen waar nodig zodat ik met alle vertrouwen het terrein in kan.

Ik ben geen expert maar kan (en wil) met een beetje hulp een hoop dingen zelf doen. Voornaamste vraag aan jullie is nu... waar moet ik op letten, waar zitten de pijnpunten en zijn er zaken die ik wellicht moet vervangen.

Wat is er sinds 2011 wel gebeurd:
- Bij aflevering zijn de schokdempers vernieuwd;
- Benzinetank is vernieuwd
- Remmen rondom vernieuwd (cilinders en schijven/schoenen)
- Koppelingsvork, drukgroep en koppelingsplaat zijn vervangen;
- Motorolie (en filter), versnellingsbak en tussenbak olie zijn recentelijk vervangen (differentiëlen moeten nog)
- Luchtfilter is recentelijk vervangen
- Bougies en bougiekabels zijn recentelijk vervangen (verdeelkap moet nog)
- Nieuwe banden

Roest & uiterlijk is overigens (nog) niet echt een probleem - gaat met name even over de techniek.

Aandachtspuntjes die ik zelf heb is:
- Bij vorige beurt werd iets gezegd over speling bij de voorbanden (homokineet of zo?)
- Stuurt niet super strak (ergens speling?)
- Toen ik 'm net kocht haalde ik prima 100km per uur - nu niet meer - waar ben ik dat vermogen verloren?
- Alles wat we kunnen bedenken om het gemiddeld verbruik van 1 op 5 te verbeteren is gezien de huidige benzineprijzen en het feit dat gas geen optie meer is welkom.

Alvast heel erg bedankt voor eventuele suggesties.

Groeten,

Ruud

Terug naar “Techniek”