In een ander stukje Land Rover nieuws:
http://www.autoweek.nl/nieuws/27213/off ... land-rover
Land Rover maakt van Discovery nu een sublabel, en hiermee komt de Freelander te vervallen. Er zullen meerdere Discovery modellen komen uiteindelijk, de eerste zal kennelijk de FL2.5 aflossen.
Discovery wordt nieuw sublabel
Re: Discovery wordt nieuw sublabel
Wat wil dat zeggen, "een sublabel" ?
daarnaast, wat voorn label is de disco nu dan ??
ook begrijp ik de vergelijking met de x5 totaal niet. is de huidige disco 4 daar een ondergeschikte van dan?
ook begrijp ik de vergelijking met de x5 totaal niet. is de huidige disco 4 daar een ondergeschikte van dan?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
tim schreef:Wat wil dat zeggen, "een sublabel" ?
Land Rover gaat verder op 3 poten. De Range Rover poot, de Defender Poot en de Discovery poot. Zoals de Evoque een baby RaRo is, wordt de Freelander dan een baby Discovery. Is trouwens al enige tijd bekend.
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
- Thomas Td5
De nieuwe Discovery's hebben nu ook op de neus "Discovery" staan in plaats van "Land Rover".
Het is net als dat Range Rover los is getrokken van de rest. Op het officiële briefpapier zie je ook twee logo's nu staan, dat van Range Rover en dat van Land Rover.
Of het echt nuttig is of handig is een tweede. Ik snap de hele versplintering ook niet.
Het is net als dat Range Rover los is getrokken van de rest. Op het officiële briefpapier zie je ook twee logo's nu staan, dat van Range Rover en dat van Land Rover.
Of het echt nuttig is of handig is een tweede. Ik snap de hele versplintering ook niet.
Ik wel. Veel mensen noemen onze Disco nog steeds een Range Rover omdat we die jaren geleden reden. Veel vrienden met een Defender distantiëren zich bijna van wat zij de "PC Hooft-tractoren" noemen. En sommigen met een D4 vinden dat zij de ideale keuze hebben gemaakt tussen het ruwe van de Def en het luxe van de Range.
Ik kan best begrijpen dat de marketingmensen die drie doelgroepen wat beter en diverser willen kunnen benaderen.
Ik kan best begrijpen dat de marketingmensen die drie doelgroepen wat beter en diverser willen kunnen benaderen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Differentiatie van doelgroepen en budget. In een zelfde doelgroep kan namelijk toch onderscheid zijn in budget.
Alleen hoe zou je de drie doelgroepen onderscheiden en benoemen?
Ik weet 't wel, maar niet te benoemen...
Alleen hoe zou je de drie doelgroepen onderscheiden en benoemen?
Ik weet 't wel, maar niet te benoemen...
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
Concept opvolger Freelander: Discovery Vision Concept
Lijkt mij, dat dit ook als concept van de "grand" Discovery gezien kan worden. Denk daarbij de typische Disco dakramen erbij...
Verder mis ik sleepogen vaan voor-/achterzijde.

-klik-
Lijkt mij, dat dit ook als concept van de "grand" Discovery gezien kan worden. Denk daarbij de typische Disco dakramen erbij...
Verder mis ik sleepogen vaan voor-/achterzijde.

-klik-
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
Inderdaad een auto verworden voor het moderne publiek, de geprofileerde markantheid van bv de disco 2 is er wel erg van af.
Erg glad allemaal, vanuit bepaalde posities bekeken had het ook een duitser/koreaan/yank kunnen zijn.
Een freelander 2 is op z'n eigen manier smaakvol en fraai.
Dit vind ik wel erg glad, lees weinig landrover zeggends.Maar goed, welkom in de nieuwe generatietijd.
Ben eerlijk genoeg dat je vanuit een defender state of mind de vormgeving bekijkt..
Erg glad allemaal, vanuit bepaalde posities bekeken had het ook een duitser/koreaan/yank kunnen zijn.
Een freelander 2 is op z'n eigen manier smaakvol en fraai.
Dit vind ik wel erg glad, lees weinig landrover zeggends.Maar goed, welkom in de nieuwe generatietijd.
Ben eerlijk genoeg dat je vanuit een defender state of mind de vormgeving bekijkt..
110 HT 200 Tdi 1989.
Ik vind niet dat het inwisselbaar is voor elke yank/koreaan/jap. Ik vind hem eerder rechtstreeks inwisselbaar met een Evoque. Het schijnt dan een nieuwe lijn te worden, maar ik vind ze eerder alleen maar meer op elkaar gaan lijken. De Evoque is een succes, laten we ze allemaal dezelfde looks meegeven.
Wat ik lees over de nieuwe Discoverylijn is, dat het de ultieme off-road auto gaat worden. Ik vraag mij dan af wat de meerwaarde van die deuren dan in het terrein is. Het weglaten van de B-stijl wordt de auto volgens mij niet echt sterker van.
Marc
Wat ik lees over de nieuwe Discoverylijn is, dat het de ultieme off-road auto gaat worden. Ik vraag mij dan af wat de meerwaarde van die deuren dan in het terrein is. Het weglaten van de B-stijl wordt de auto volgens mij niet echt sterker van.
Marc
110CS TD5 uit 2002
-
Roger B.
Tim schreef:Dit vind ik wel erg glad, lees weinig landrover zeggends.Maar goed, welkom in de nieuwe generatietijd.
het is overduidelijk een Land Rover (je moet twee keer kijken of het een RRsport, L405 of Discovery vision is) ik ben daar bij de meeste merken niet zo kapot van als de ze "merk-look" zo extreem doortrekken dat je de verschillen moet gaan zoeken bij wijze van spreken..
(Het is dus exact wat je in de tweede zin zegt.... dit is de nieuwe generatie (look) Land Rovers.)
Audi heeft dat ook, een A3, A4, A6, enz. allen de zelfde neus.
om nog maar te zwijgen over het wegvallen tegen (al dan niet gekopieerde) modellen van andere fabrikanten (een subaru forrester heeft verdacht veel trekjes van de L405 met name in de lampen voor en achter)
had al afbeeldingen gezien op internet van dit model en even niet begrepen dat dit model de freelander-opvolger zou zijn, maar daarvoor vind ik het model al meer geslaagd dan als Discovery opvolger.
Het heeft die duidelijke nieuwe Merk-look en de hoge ietwat lompe neus is wel weer des freelanders....evenals de naar voren hellende C (nouja nu dus B) stijl en de lichte verhoging in de daklijn achteraan....
Als de de discovery "de ultime Off Roader" willen maken, dan vraag ik me af wat zij dan ultiem offroad noemen.... Het publiek dat "ultiem offroad" (zoals dat interpreteer) wil, die vinden al die technologie en al die tupperware maar niks en zoeken niet een slick gelikt modelletje met diep doorlopende bumpers...........
gone