Hi,
2 vragen:
- OEM rubber matten voor een TD5 uit 2000 zijn (voor en middelste rij) samen ongeveer 200 EUR. Is er ergens een adres dat goedkopere opties heeft? Google biedt geen uitkomst.
- standaard vilt/stoffen mat bij bestuurder en passagier is kletsnat, ik heb het idee dat dat alleen maar roest 'bevordert'. Iemand ervaringen?
Rubber matten
Re: Rubber matten
Je kan eens bij Budgetparts kijken: http://www.budget-parts.nl/producten/defender/interieur_pag3/
Nattigheid is altijd slecht.
Ik heb in mijn even oude defender klemmen gemaakt op de bevestigingspunten op de voorruit, zodat de rubber strip goed klem zit en daarmee goed afdicht. Verde heb ik het plakschuim van de ventilatiekleppen goed vastgezet met lijm. Deurrubbers sloten neti goed af, die heb ik opnieuw gemonteerd en hier en daar goed in vorm gebracht en soms wat kit aangebracht. De auto is nu helemaal dicht en droog.
Beide ramen van de voordeuren staan altijd iets open voor ventilatie.
Nattigheid is altijd slecht.
Ik heb in mijn even oude defender klemmen gemaakt op de bevestigingspunten op de voorruit, zodat de rubber strip goed klem zit en daarmee goed afdicht. Verde heb ik het plakschuim van de ventilatiekleppen goed vastgezet met lijm. Deurrubbers sloten neti goed af, die heb ik opnieuw gemonteerd en hier en daar goed in vorm gebracht en soms wat kit aangebracht. De auto is nu helemaal dicht en droog.
Beide ramen van de voordeuren staan altijd iets open voor ventilatie.
Ik had achterin al een originele 'DEFENDER' rubber mat met traanplaatmotief, toen bij de rubberboer een stuk traanplaatrubbermat van de rol gekocht en met de bestaande matten als sjabloon zelf de andere op maat gemaakt. Ziet er strak uit vind ik en kost een stuk minder
Grrr, Sj@rif; 110 TD5 1999
-
Roger B.
Waarom zou het niet om een disco kunnen gaan,?
En natte mat niet van veel met natte schoenen i stappen icm korte ritten?
En natte mat niet van veel met natte schoenen i stappen icm korte ritten?
gone
- GJ Disco 300 Tdi
Die matten moet je eruit trekken en heel ver weg gooien
Je zult merken dat na verloop van tijd je voetenbak helemaal wegrot als je ze erin laat zitten. Heeft echter 2 nadeeltjes; is een stuk kouder zo met dat blote aluminium en de auto maakt een pokke-herrie
Is niet erg; hoort bij de charme. (zeggen ze).
Rubberen matten had ik ook al in m'n vorige auto (MINI), legde ik bovenop de gewone matten in de natte periodes. Nu in de LaRo ieder seizoen, dus altijd, rubberen matten.
Mijn ervaring is dat originele matten het beste liggen en blijven liggen. Daarbij hebben ze een iets opstaande rand wat het beetje water op de mat op de mat laat liggen. Verder heb ik onder m'n stoel een vochtvreter staan om het vocht uit de auto te onttrekken en het ruikt dan ook iets frisser. De honden nemen namelijk ook veel vocht mee naar binnen.
Achterin heb ik ook origineel Land Rover rubber mat, maar deze heeft de jongste hond als pup weggevreten. Eerdaags de plank achter vervangen en er rubber van de rol erop plakken/nieten.
Mijn ervaring is dat originele matten het beste liggen en blijven liggen. Daarbij hebben ze een iets opstaande rand wat het beetje water op de mat op de mat laat liggen. Verder heb ik onder m'n stoel een vochtvreter staan om het vocht uit de auto te onttrekken en het ruikt dan ook iets frisser. De honden nemen namelijk ook veel vocht mee naar binnen.
Achterin heb ik ook origineel Land Rover rubber mat, maar deze heeft de jongste hond als pup weggevreten. Eerdaags de plank achter vervangen en er rubber van de rol erop plakken/nieten.
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
Dank voor de antwoorden. Gaat om een Defender inderdaad. Oude matten gaan eruit, rubberen erin. Ik heb ze uiteindelijk bij Paddock Spares besteld (voor/achter van het merk 'Autograph'. Samen 61 GBP.
-
Geerthubers
De webshop van www.nakatanenga.de Niet de duurste, leveren zeer snel en hebben heel veel leuke items.
Hieronder de link naar de matten
http://nakatanenga-tours.de/shop/catego ... =cid%3D%26
Hieronder de link naar de matten
http://nakatanenga-tours.de/shop/catego ... =cid%3D%26