Goedemiddag,
Ik heb een defender 110 bouwjaar 2006 gekocht. Alle kinderen blij ! Alleen mn vrouw vind de koppeling wat zwaar.
Wat kan er gebeuren als ik de veer ( van boven ) gewoon weglaat ?
Vervangen door een "wasknijperveer" is lastig omdat er koerscontrol op zit dus één van de twee gaatjes 'bezet'zijn.
wat moet ik doen ?
Groet
Arjan
koppelingsveer noodzakelijk
Re: koppelingsveer noodzakelijk
Is dat een puma (bultneus) of een Td5? Voor een Td5 is een setje te koop met een extra hulpveer.
Re: koppelingsveer noodzakelijk
Pffff, zit ik alweer nie op te letten!
Dank je wel Vincent. Als er geen ruimte is voor die extra veer, die overigens niks helpt zul je aan bekrachtiging moeten gaan denken.
Dank je wel Vincent. Als er geen ruimte is voor die extra veer, die overigens niks helpt zul je aan bekrachtiging moeten gaan denken.
Laatst gewijzigd door Edward op 25 Feb 2014, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: koppelingsveer noodzakelijk
Edward schreef:Die zit er bij een Puma standaard op.
...en die was er toch pas vanaf 2007?
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: koppelingsveer noodzakelijk
woondecorgouda schreef:wat moet ik doen ?
... so Arjan it's a simple modification,
You need 2x DCP3212L (No 5) € 3,57 inc BTW each and 1x EDP7510L (No 3) € 15,40 inc BTW and remove the original return spring that is attached to the pedal. It will take you about 5 minutes to fit it.
Incidentally it was fitted to the last of the 200Tdi all of the 300Tdi, bizarrely removed from the Td5 that has the heaviest clutch pedal and was re-introduced on the 2007 onward Puma
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten