Militaire lightswitch

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Militaire lightswitch

Berichtdoor ppw » 24 Feb 2014, 07:02

Vandaag een ouderwetse burn-out gehad van m'n electra... Koplampen gone...

Afbeelding
Been there, maar nog niet met een militaire lichtknop: twee kabels kompleet versmolten: de linkse, licht aan en middelste ; licht uit
Rest interesseert met niet zoveel, rij toch geen konvooi
Deze twee draden vervangen, maar alleen daglampjes voor
Groot licht werkt wel, maar alleen met grootlicht naar je toe, permanent aan werkt niet
Kan ik nu alles shortcutten en weer voor een Zweedse op stuurkolom aangesloten gaan?
Oh ja, en m'n startmotor werkt ook niet meer, wel spanning op twee oogjes(4 bruine draden) maar niet op kleine startsolenoid, shortcutten weer wel
Iemand een idee, voorstel??
Net 54km in het donker gereden met alleen daylights voor
Laatst gewijzigd door ppw op 24 Feb 2014, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Gebruikersavatar
piet_g
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 Jun 2012, 20:32
Locatie: Ossendrecht

Re: Militaire lightswitch

Berichtdoor piet_g » 24 Feb 2014, 08:29

hmm..
Dan zou ik bijna gaan vermoeden dat je schakelaar aan de binnenkant ook wat versmolten is. heb je die al doorgemeten?
ow ja, als er een paar kabels versmolten zijn, zijn de andere kabels in je kabelboom dan nog wel goed? als een keer gezien dat daar namelijk de mantels van weg waren.

Die zweedse schakeling waar je op doelt.. das puur die groot licht schakeling toch? in dat geval helpt het nog niet, want die schakel je namelijk met je normale groot licht bedrading. (nu kun je daar wel omleidingen in maken, maar daar heb je dan niet per definitie die schakeling voor nodig)

Voor je startmotor, je hebt dus wel spanning vanuit het schutbord naar de je solenoid. echter geen schakel spanning vanuit je dashboard? dan zou ik even twee dingen controleren. als eerste even je kontact slot er uit om de kijken of je wel spanning op je pool van de startmotor krijgt in je contactslot. zo ja, dan even een tijdelijke kabel leggen van je contactslot naar je solenoid. als dat werkt dan is het een kwestie van kabel vervangen.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten