demontage inspuitpomp zonder opnieuw af te hoeven stellen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Luke

demontage inspuitpomp zonder opnieuw af te hoeven stellen

Berichtdoor Luke » 18 Feb 2014, 06:54

Goedemorgen allen

Ik moet 2 inspuitpompen van 300 tdi's uit gaan wisselen....dwz de ene in de andere en de andere in de ene.....
nu zag ik laatst hier laatst met een half oog iemand zo'n ding demonteren en later weer monteren en ik begreep dat dat mogenlijk was op een manier dat hij hem later niet meer af hoefde te stellen, alleen de details ervan heb ik niet meegekregen.
Kan me voorstellen dat als je de flens met de 3 boutjes aan het tandwiel laat zitten en de pomp loshaalt via de as (centrale moer) dat het moet lukken, maar heb die dingen zitten over het algemaan muurvast op de conische as van brandstofpomp, maar hoe kan het dan wel zonder opnieuw afstellen, en uiteraard ook op een manier dat je tandwiel niet wegvalt als je de pomp loshaalt?

iemand die me er meer over weet te vertellen of er een trucje voor is?
Ik heb verder geen speciaal gereedschapssetje hier om bijv het tandwiel te fixeren.

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Roger B.

Re: demontage inspuitpomp zonder opnieuw af te hoeven stelle

Berichtdoor Roger B. » 18 Feb 2014, 07:22

Vergeet het maar

Als je het tandwiel niet fixeert is het bijna zeker dat het niet lukt zonder de distributieriem opnieuw te monteren.

Verder is de exacte lengte van de riem mede verantwooordelijk voor de fijnafstelling van het inspuittijdstip...dus ook met fixeren van het tandwiel is dat bij beide motoren vrijwel zeker niet identiek
gone

Terug naar “Techniek”