geventileerde schijven, andere klauwen?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Pike
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 Sep 2013, 12:58

geventileerde schijven, andere klauwen?

Berichtdoor Pike » 05 Feb 2014, 17:46

Ik heb deze remschijven besteld (geventileerd) voor mijn Defender uit 1986.
http://www.paddockspares.com/ftc902ap-b ... kheed.html
Ik had eerder niet geventileerde.
Nu hoor ik dat ik daar ook andere remklauwen voor moet hebben?
Stond in ieder geval niet bij de omschrijving.

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: geventileerde schijven, andere klauwen?

Berichtdoor RobStewart » 05 Feb 2014, 18:04

FTC902 were introduced at Chassis number LA930456 (the end of the 200Tdi build) and used calipers STC1262 (Left Hand) and STC1263 (Right Hand).

The new part numbers for these are SEB500450 and SEB500440

The brake pads are also different and as I guess we are talking about the 1986 200Tdi 90 ;) then you'll need STC1275, SFP000140 or SFP000260.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Pike
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 Sep 2013, 12:58

Re: geventileerde schijven, andere klauwen?

Berichtdoor Pike » 05 Feb 2014, 18:11

Bedankt!
Volgende keer vraag ik eerst wel hier na, voordat ik bestel :mrgreen:
Iemand mooie geventileerde remschijven kopen :lol: ?

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: geventileerde schijven, andere klauwen?

Berichtdoor Roger B. » 05 Feb 2014, 19:13

tja, het staat er niet bij omdat men vervangende delen levert die passen op de plek waar ze horen, daarbij gaan ze er van uit dat mensen die wijzigingen aanbrengen dit goed geinformeerd doen, of in elk geval vinden zij niet dat ze alle mogelijke plekken waar het niet past hoeven te vermelden :lol: :lol: :lol:

een geventileerde schijf is dikker dan een niet-geventileerde. daarom moet je dus klauwen hebben die meer ruimte overlaten voor de schijf. Bij Landrover ziet dat er uit als dezelfde klauw die op de naad tussen beide helften opgevuld is met een plaat staal van pakweg een cm dik :mrgreen:

overigens vallen de aftermarket prijzen van remklauwen wel mee. Alleen zou je bij vervangen van remklauwen of cilinders (bij trommelremmen) voor types van een ander model goed moeten uitzoeken of de hoofdremcilinder daar geschikt voor is, anders krijg je rare remkrachtverdeling
gone

Pike
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 Sep 2013, 12:58

Re: geventileerde schijven, andere klauwen?

Berichtdoor Pike » 05 Feb 2014, 19:59

Er stond 'fits all defender from 1985', maar je hoort mij niet klagen!
We kunnen hier lang op doorgaan, maar ik gaf al aan mijn les geleerd te hebben ;)
Volgende keer eerst informeren.
Nieuwe klauwen zijn ruim 100 pond per stuk, nieuwe schijven 15 pond.
Keuze snel gemaakt!

Gebruikersavatar
Glenn
Berichten: 119
Lid geworden op: 02 Apr 2007, 19:42
Locatie: België

Re: geventileerde schijven, andere klauwen?

Berichtdoor Glenn » 05 Feb 2014, 20:12

Pike schreef:Bedankt!
Volgende keer vraag ik eerst wel hier na, voordat ik bestel :mrgreen:
Iemand mooie geventileerde remschijven kopen :lol: ?



Ik vermoed dat deze niet passen op een Disco 3, anders wel interesse.

MVG
Discovery 1 K1 Brittania 1998 - 300tDi
Discovery 3 TDV6 2.7L 2007

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: geventileerde schijven, andere klauwen?

Berichtdoor Roger B. » 05 Feb 2014, 20:22

lijkt me heel stug inderdaad :lol: :lol:
gone

Gebruikersavatar
Glenn
Berichten: 119
Lid geworden op: 02 Apr 2007, 19:42
Locatie: België

Re: geventileerde schijven, andere klauwen?

Berichtdoor Glenn » 20 Mar 2015, 16:47

Heb via Paddock de geventileerde en geboorde schijven gestoken in combinatie met de EBC 'green stuff' blokken.
Dit met de originele bestaande klauwen.

Heel tevreden van het goede remresultaat, rij er nu al meer dan 8 maanden mee.

Een aanrader.

Groetjes,
Glenn
Discovery 1 K1 Brittania 1998 - 300tDi
Discovery 3 TDV6 2.7L 2007


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten