Ik kan een leuke defender kopen, die is heet gelopen ( koppakking lek) en weer gerepareerd. Kop is gevlakt en lijkt weer goed te lopen echter wordt er geen garantie geboden.
Wat kan er nog meer aan schade zijn aangericht foor een heetgelopen motor? Iemand tips waarop ik moet letten?
Risico voor heet gelopen TDi 2.5
Risico voor heet gelopen TDi 2.5
Defender 110 3.9i V8 1984
Defender 110 2.5 NA 1985
Range Rover Evoque
Discovery 3 TD2.7 SE
https://defenderlife3.blogspot.com/2020 ... ge-of.html
Defender 110 2.5 NA 1985
Range Rover Evoque
Discovery 3 TD2.7 SE
https://defenderlife3.blogspot.com/2020 ... ge-of.html
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Risico voor heet gelopen TDi 2.5
tja, het hoeft geen probleem te zijn en het is geen standaard kwaal bij een tdi (200 of 300?)
meestal blaast een TDI de pakking er gewoon uit, meestal bij 3e of 4e cilinder naar buiten of tussen 3 en 4. meestal loopt ie dan niet warm maar lekt ie gewoon compressie, soms olie naar buiten heel soms druk op het carter ervan...
dat is allemaal opgelost als er een nieuwe pakking in gezet is.
Als ie echt heet gelopen is en daardoor de pakking stuk gegaan is, dan moet de oorzaak van het heetlopen ook opgelost worden
meestal blaast een TDI de pakking er gewoon uit, meestal bij 3e of 4e cilinder naar buiten of tussen 3 en 4. meestal loopt ie dan niet warm maar lekt ie gewoon compressie, soms olie naar buiten heel soms druk op het carter ervan...
dat is allemaal opgelost als er een nieuwe pakking in gezet is.
Als ie echt heet gelopen is en daardoor de pakking stuk gegaan is, dan moet de oorzaak van het heetlopen ook opgelost worden
gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten