Wellicht is het een idee om het techniek gedeelte van het forum te groeperen om makkelijker per Land Rover model iets te vinden. Dit is bijvoorbeeld ook bij het New MINI Club forum het geval en vergemakkelijkt het zoeken. Hierbij worden de fabriekscodes gebruikt om de generaties en typen MINI's aan te geven.
Een voorbeeld van indeling, waarschijnlijk hebben jullie andere ideeën, zou kunnen zijn:
- Algemeen
- Series
- Defender
- Freelander 1
- Freelander 2 en Evoque
- Discovery 1 en 2
- Discovery 3, 4 en RR Sport Gen.1
- Range Rover Gen.1 (Classis)
- Range Rover Gen.2 (P38)
- Range Rover Gen.3
- Range Rover Gen.4 en RR Sport Gen.2
- Licentie modellen
Dit vergemakkelijkt het opzoeken en waarschijnlijk krijg je meer leven in het forum omdat men sneller door heeft of het ook bij eigenaar van toepassing is. Mogelijk worden er dan juist ook meer berichten op het forum geplaatst!
Soms komen er berichten voorbij waarbij 't voor mij niet altijd meteen duidelijk is voor welk type LaRo het is, maar wel de interesse naar is.
Forumindeling
Forumindeling
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
-
Roger B.
Re: Forumindeling
dat werkt bij sommige merken wellicht.... maar motoren en versnellingsbakken worden in veel modellen gebruikt.... dus als ik een probleem met mijn Td5 in een disco heb dan mist iemand die dat zelfde probleem heeft met zijn Defender Td5 dat als ie in de defender sectie gaat zoeken.
dan kun je weer een model, een motor, en een aandrijflijn -sectie gaan maken en die opdelen in de diverse types en voor je het weet heb je een forum in 5 lagen met uiteindelijk 50 subfora...
ik weet niet of je daar enige winst mee boekt in overzichtelijkheid of in "levendigheid" van het forum.
Er is bewust gekozen in het verleden en ook vorig jaar bij het overschakelen naar PhPbb om het forum in te delen zoals het nu is, daar zal toen best een reden achter gezeten hebben
dan kun je weer een model, een motor, en een aandrijflijn -sectie gaan maken en die opdelen in de diverse types en voor je het weet heb je een forum in 5 lagen met uiteindelijk 50 subfora...
ik weet niet of je daar enige winst mee boekt in overzichtelijkheid of in "levendigheid" van het forum.
Er is bewust gekozen in het verleden en ook vorig jaar bij het overschakelen naar PhPbb om het forum in te delen zoals het nu is, daar zal toen best een reden achter gezeten hebben
gone
Heb je gelijk in, maar meer merken delen bepaalde technieken.
Om even de MINI weer als voorbeeld erbij te halen: de hatch, cabrio en Clubman zijn in de basis gelijk, maar de specifieke verschillen in onderdelen (zoals stoffenkap, deurtjes achterkant) worden besproken in de verschillende forums.
Ik denk maar mee... nu lijkt het soms een grote berg waarop een onderwerp gegooid wordt.
Om even de MINI weer als voorbeeld erbij te halen: de hatch, cabrio en Clubman zijn in de basis gelijk, maar de specifieke verschillen in onderdelen (zoals stoffenkap, deurtjes achterkant) worden besproken in de verschillende forums.
Ik denk maar mee... nu lijkt het soms een grote berg waarop een onderwerp gegooid wordt.
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
- RobStewart
... I have to agree with Roger on this one (my sincere apologies Roger).
... where do you put a non start problem 200Tdi question ? (Think about it) or a clutch problem LT77.
The problem you have is that Land Rover is Meccano and almost everything has been recycled and not invented so crosses all boundaries and models. So if you have a Range Rover but have experienced a particular problem it is not unknown for a Defender owner to have experienced exactly the same problem and provide some insight into how to solve it.
I'm currently involved in a discussion (off line) about a 3.9Efi from a D1 being built into a Defender ... where would you put that ?
... and as an aside I have all sorts of problems maintaining the kennisbank with exactly this problem that topics overlap and I have to recategorise the entries so that everyone can see the information.
Rob (who needs a stiff drink now he agreed with Roger)
... where do you put a non start problem 200Tdi question ? (Think about it) or a clutch problem LT77.
The problem you have is that Land Rover is Meccano and almost everything has been recycled and not invented so crosses all boundaries and models. So if you have a Range Rover but have experienced a particular problem it is not unknown for a Defender owner to have experienced exactly the same problem and provide some insight into how to solve it.
I'm currently involved in a discussion (off line) about a 3.9Efi from a D1 being built into a Defender ... where would you put that ?
... and as an aside I have all sorts of problems maintaining the kennisbank with exactly this problem that topics overlap and I have to recategorise the entries so that everyone can see the information.
Rob (who needs a stiff drink now he agreed with Roger)
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
-
Roger B.
op het duitse Black Landy forum is de verdeling naar modellen gemaakt... gevolg is dat defendermensen nooit in de rangerover L332 sectie komen, mensen met een Disco3 nooit in de defender en rangerover secties enz enz enz..... dus je krijgt dan 10 fora op een platform.... of dat nou bevordelijk is voor je levendigheid....
ik vind het daar in ieder geval erg onpraktisch ingedeeld ( nog afgezien van meerdere defender fora, het erg logische bij elkaar zetten van de RRC en de P38 en andere vreemde indelingen)
ik vind het daar in ieder geval erg onpraktisch ingedeeld ( nog afgezien van meerdere defender fora, het erg logische bij elkaar zetten van de RRC en de P38 en andere vreemde indelingen)
gone
Op de prik is 1 forum en daar ligt alles op een hoop. Toch is het daar 10x levendiger dan hier. Dus of de forum indeling nou echt relevant is.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Als iedere topic starter een titel kiest die goed de lading dekt is het toch prima? Forum is wat te rustig om die onderverdeling te maken, dus ik ben het ook al met Roger eens.
Dixo schreef:Als iedere topic starter een titel kiest die goed de lading dekt is het toch prima? Forum is wat te rustig om die onderverdeling te maken, dus ik ben het ook al met Roger eens.
+1
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
Hier ook een +1 voor Roger.
Op black landy ben ik ook actief en kom daar eigenlijk niet verder dan het series sub forum. Soms als de titel me aanspreekt kom ik ook wel elders terecht daar, maar dat is uitzondering...
groetjes, Fenna
Op black landy ben ik ook actief en kom daar eigenlijk niet verder dan het series sub forum. Soms als de titel me aanspreekt kom ik ook wel elders terecht daar, maar dat is uitzondering...
groetjes, Fenna

Ik merk dat ik op Black Landy en ook Epedition Portal door al die categorieën niet weet waar ik moet kijken en dan maar nergens kijk.....

Edward van Vugt