Verwijderen Tank en kmteller 110

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Robdb

Verwijderen Tank en kmteller 110

Berichtdoor Robdb » 26 Jan 2014, 17:29

Zojuist heb ik geprobeerd mijn tank te verwijderen uit mn 110 300TDI. Nu is het loshalen van de tank niet zo'n probleem, en natuurlijk heb ik gezocht op het forum, maar bij mij blijft de tank hangen achter het nippeltje van (volgens mij) de retourleiding. deze zit van achter gezien links op de tank en ligt net boven de linker chassisbalk. Hierop zitten twee moertjes, maar bij tegengesteld draaien zitten ze erg vast en het geheel draait mee bij het draaien van 1 moer.Overigens ligt de gehele opbouw eraf, dus ik kan overal goed bij.

Tips?

Ook de km teller krijg ik niet losgekoppeld zonder dat ik bang ben om t te slopen.

Alvast bedankt voor de hulp.

Gr Rob

Robdb

Re: Verwijderen Tank en kmteller 110

Berichtdoor Robdb » 26 Jan 2014, 17:38

Bedenk me dat t eerder de brandstofpomp zal zijn. Kan ik deze ook in zijn geheel verwijderen?

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 26 Jan 2014, 19:19

als de opbouw eraf is... kan de tank dan niet naar boven er uit?

tellerunit losschroeven uit het dash, iets naar voren halen, als dat niet gaat buitenlangs proberen de tellerkabel meer "ruimte" te geven en door het schutbord te duwen

als ik me goed herinner wip je de kabel met een grote schroevendraaier wel van de teller af... maar naarmate het plastic ouder wordt wordt de kans dat de vergrendeling breekt groter
gone

Robdb

Berichtdoor Robdb » 27 Jan 2014, 07:25

Bedankt! De kmteller klikt dus gewoon los? Vanavond even proberen
Helaas kan de tank er naar boven niet uit, deze blijft met de naden hangen achter de crossmember. Erg irritant

Terug naar “Techniek”